|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (17.01.2022)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (13.03.2024)
Přímá výuka: 12 hodin samostudium: 38 hodin praxe (řízená studentem) a její refexe: 12 hodin příprava na zkoušku: 20 hodin |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: KROPÁČKOVÁ, J. WILDOVÁ, R., KUCHARSKÁ, A. Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období. Pedagogická orientace. 2014, 24(4), 488–510. ISSN 1211-4669. WILDOVÁ, R., KUCHARSKÁ, A. Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia script. Didaktické studie, 2014, 6(1). ISSN 1804-1221. VYKOUKALOVÁ, V., WILDOVÁ, R. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-642-0.
Doporučená literatura: WILDOVÁ, R.. Rozvoj pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti v kurikulu evropských zemí. Pedagogika, 2012, LVII(1-2), s. 10-21. ISSN 0031-3815. KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Univerzita Karlova, 1998. ISBN 80-86039-55-2. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7. WILDOVÁ, Radka (ed.). Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-103-6. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (10.02.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (15.02.2022)
- Účast na praxi - Test písma - Aktivní účast na výuce - Ročníková práce na zvolené téma (10 didaktických pomůcek s metodikou, zpráva z vlastní výzkumné práce, zpráva z ERASMU, překlad článku na téma počáteční gramotnosti) - Písemná nebo ústní zkouška z obsahu seminářů, přednášek a praxí |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Thematic units: • Evaluation of reading, characters of reader's power, correction of difficulties • Writing reviews, writing skills, correcting difficulties • Alternative and foreign methods used in the development of initial reading literacy (global method, Sfumato, method without a syllabus, etc.) • Diagnostic procedures used to develop initial reading literacy • Development of writing skills in higher grades of primary school • Development of reading and creative writing during the development of initial reading literacy • International reading literacy (PISA, PIRLS, etc.) • Comparison of didactic systems of school development of initial literacy abroad • Possibilities of cooperation with preparatory classes, kindergartens, libraries, educational-psychological councils in terms of support and development of initial reading literacy at elementary schools • Possibilities of innovating school education programs at primary schools with a view to support initial reading literacy |