|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (29.07.2020)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (22.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
Studijní zátěž: Přímá výzuka- 8 hodin Práce na úkolech v moodle- 32hodin Individuální praxe - 20hodin Samostudium- 50 hodin
Pro další aktivity a úkoly bude využíváno prostředí Moodle- https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3964 Klíč k zápisu studenti získají v rámci prezenčního setkání. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (25.09.2020)
Povinná literatura: KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80-7290-418-1. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT 2016. Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi. (2008). Dostupné z http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/pedagogick-praxe-prezenn. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4.
Doporučená literatura: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. ISBN 80-901873-7-4. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-832-5. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. ISBN 978-80-7367-527-1. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (10.09.2021)
přímá výuka- minipřednáška, diskuse, skupinová práce, analýza videí |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Teaching Practice I includes first-degree elementary schools in various schools. A part of the lessons is discussed with school leaders and teachers, and reflection on the experience of listening in connection with the topics of Didactics of the 1st Grade of Elementary School. |
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (12.09.2023)
- aktivní účast na obou prezenčních setkáních včetně přípravy, v mimořádných případech lze jeden nahradit úkolem k tématu, |