SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Information Technology - OCDU19DV21
Title: Oborová didaktika informačních technologií**
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 0
Hours per week, examination: 0/0, other [HS]
Capacity: winter:unknown / unknown (0)
summer:unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Is incompatible with: OCDU19DV35, OCDU19DV16, OCDU19DV17, OCDU19DV19, OCDU19DV18
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)
The aim of the course is to provide participants of the educational program with up-to-date knowledge in the field of educational technologies and to apply their use in the educational process.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

KLČOVÁ, H. a P. SODOMKA. Informační systémy v podnikové praxi. Praha: Computer Press, Albatros media, 2017. ISBN 978-80-251-4543-2.

VOOGT, J. a G. KNEZEK. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-03877-3314-2.

Portály zabývající se danou problematikou – především Učitelský pomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

Materiály a soubory předávané v průběhu semestru.

KURSCH, M. Využití informačních technologií ve vzdělávání. E-publikace, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBM 978-80-7603-116-6.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

Obsahové vymezení:

­Vymezení obsahu a základních pojmů předmětu, interdisciplinární vztahy.

­Didaktické principy a metody výuky aplikované na konkrétní předmět.

­Organizační formy.

­Tvorba vlastních výukových materiálů, tvorba testů.

­Problematika hodnocení.

­RVP, ŠVP.

­Reflexe a hodnocení.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

Zkouška:

­Prokázání příslušné úrovně vědomostí z oblasti zaměření předmětu.

­Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.

­Závěrečná práce zaměřená na popis vybraných problémů didaktiky informatiky.

 

Distanční scénář: Vyhotovit závěrečnou práci na téma: Závěrečná práce zaměřená na popis vybraných problémů didaktiky informatiky. Práce bude hodnocena na základě originality a využití v praxi pro ostatní kolegy. Bude-li s se souhlasem studenta možnost, mohla by být sdílena jako návod s dalšími studenty.

Způsob zakončení přemětu může být změněn.

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně zkoušky.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html