|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
Náslechová praxe představuje přípravu na: analýzu a reflexi vyučovacího procesu, rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky, proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti, hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků, řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy, práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky, seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
Součásti předmětu:
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe: 60 minut |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
Doporučená literatura: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
Tucker, J.L. Better Practice in Music Education. Maryland : Maryland State Department of Education, 2003. Available on: https://aems-edu.org/wp-content/uploads/Better_Practices_Music.pdf. Rodriguez, C. Music Education, Preparation of Teachers. Available on: https://education.stateuniversity.com/pages/2255/Music-Education-PREPARATION-TEACHERS.html. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
1. náslechy - aspoň 12 vyučovacích hodin (ve skupině 3-4 lidí) nebo absolvování semináře (půlden), 2. vyplnění všech informací o násleších do on-line tabulky 3. reflexe: zodpovězení otázek, a to vyplněním souboru Reflexe náslechů/semináře a zasláním na mail vyučujícího: zuzana.selcanova@pedf.cuni.cz 4. Moodle kurz Bezpečné proškolení před praxemi. - dle nových podmínek GDPR je POVINNÝ- vygenerování certifikátu a zaslání na mail vyučujícího: zuzana.selcanova@pedf.cuni.cz Součástí kurzu jsou např. témata: Manuál MŠMT k provozu škol a školských zařízení 2020/21 vzhledem ke COVIDU 19 Základní pravidla a ustanovení pro realizaci praxí, požadavky na studenty a jejich práva Zdůvodnění začlenění bezpečnostní gramotnosti do pregraduální přípravy učitelů Bezpečnostní gramotnost Základní legislativní rámec ve školství Běžná rizika ve škole (úrazy) Dopravní bezpečnost ve školní praxi Mimořádné situace (požáry, ozbrojený útočník ve škole)
V závěru všech okruhů je TEST k ověření zvládnutí obsahu kurzu. Po jeho ukončení si můžete zkontrolovat správnost vyplnění, případně odpovědi revidovat. Po samostatném absolvování kurzu je potřeba, abyste si vygenerovali certifikát, který potvrzuje úspěšné splnění všech podmínek kurzu.
Odkaz na kurz: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3351 pro vtup použijete své vlastní přihlašovací údaje do SIS, poté zadejte heslo: BezpecnaPraxeU
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2021)
Po skončení zápisu Vás bude kontaktovat vyučující dr. Z. Selčanová e-mailem. Vstupní konzultace se uskuteční 14. 10. od 8:15 do 9:00, v učebně R410. |