Last update: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (27.09.2022)
Interpretace výtvarného umění. Komparace současných interpretačních přístupů ve významných teoriích umění:
francouzská sociologická škola ( Francastel, Huyghe)
anglosaská psychologická škola (Arnheim, Ehrenzweig)
současné tendence kulturní antropologie.
Metodologické základy oborového myšlení, vztah ikonografických a sémiotických interpretačních přístupů a jejich využití v galerijních animacích i práci s uměleckým dílem v základních a středních školách a základních uměleckých školách.
Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (27.09.2022)
ADORNO, T.W.: Estetická teorie. Panglos, Praha 1998. ARNHEIM, R.: Art and Visual perception. University of Barcley, Los Angelos 1974. FRANCASTEL, P.: Figura a místo. Odeon, Praha 1984. GOMBRICH, E.H.: Umění a iluze. ARS, Praha 1985 (nebo pozdější vydání). CHALUMEAU, J.L.: Přehled teorií umění. Portál, Ptraha 2003. HUYGHE, R.: Řeč obrazů. Odeon, Praha 1973. KESNER, L. ml. (ed.): Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech.H+H, Jinočany 1997. Před obrazem. Antologie americké výtvarné teoire a kritiky. OSVU, Praha 1998.
Teaching methods - Czech
Last update: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (27.09.2022)
Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář
Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (27.09.2022)
* Způsob ukončování studijního předmětu: klasifikovaný zápočet