The course builds on the Principles of Conducting. Musical-interpretation analysis of scores, formulation of the right solutions. Improvement in a detailed gesture that is technically accurate and at the same time musical inspiring. Teaching is grouped. Students sing or sing songs to each other, developing their intonation readiness and playing scores. At the same time, they are aware of vocal-interpretative issues (singing difficulties, rhythm, declamation, intonation, dynamics, etc.).
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.10.2020)
Předmět navazuje na Základy taktovací techniky. Hudebně-interpretační analýzou konkrétních partitur poukazuje na problémy, se kterými se sbormistr setkává v praxi, a snaží se formulovat a zdůvodnit jejich správná řešení. Středem zájmu je i další zdokonalování v detailním gestickém ztvárnění, které je technicky přesné a současně hudebně inspirativní. Výuka je realizována skupinově. Studenti si skladby vzájemně zpívají nebo korepetují, čímž se rozvíjí jejich intonační pohotovost a hra partitur. Současně si tím uvědomují vokálně-interpretační problematiku (pěvecké obtíže, rytmus, deklamace, intonace, dynamika apod).
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.10.2020)
Stašek, Č. ABC začínajícího sbormistra
Jeremiáš, O. Praktické pokyny k dirigování
partitury skladeb pro dětské, ženské, mužské a smíšené sbory různých hudebních epoch a žánrů
Requirements to the exam - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.10.2020)
Pravidelná účast ve výuce, detailní analýza studovaných skladeb a jejich dirigentské vyjádření, klavírní ztvárnění partitur, zvládnutí požadovaného penza sbor. literatury zpaměti.