Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (02.02.2022)
The course introduces students to the basics of photography, film and visual communication with a view to practical use in teaching. The first part will focus on photography and its basic principles and genres - light, composition, portraiture, still life, landscape. In the second part, photographs will be processed through film animation. The course will include the basic means of expression of film and the possibilities of using film in the school environment, including an introduction to the necessary equipment and software. Students will focus on the basics of visual communication through art exercises based on the interaction of writing and image. The professional portfolio includes the outcomes of all four art education courses and is assessed by examination.
Last update: Mgr. Kristýna Říhová, DiS. (16.11.2021)
Ateliér digitálních médií
Seminář seznámí studenty se základy fotografie, filmu a vizuální komunikace s ohledem na praktické využití ve výuce.
V první části se tvorba zaměří na fotografii a její základní principy a žánry – světlo, kompozici, portrét, zátiší, krajina. V druhé části budou fotografie zpracovány prostřednictvím filmové animace. Součástí výuky budou základní vyjadřovací prostředky filmu a možnosti využití filmu ve školním prostředí, včetně seznámení s potřebnou technikou a softwarem. Na základy vizuální komunikace se studenti zaměří prostřednictvím výtvarných cvičení založených na vzájemném působení písma a obrazu. Profesní portfolio zahrnuje výstupy všech čtyř kurzů výtvarné výchovy a je hodnoceno zkouškou.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2023)
Základní studijní literatura: BOURRIAUD, N. Postprodukce. Tranzit, 2004. DUTKA, E. Minimum z dějin světové animace. 1. Praha: Akademie múzických umění, 2004. NEDĚLA, J. (ed.). Animace ilustrace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. POŠ, J. Výtvarníci animovaného filmu. Praha: Odeon, 1990. ŠVANKMAJER, J. Jan Švankmajer. Praha: Arbor vitae. 2012.
Literatura doporučená: BERNS, J. Daumenkino: The Flip Book Show. Düsseldorf: Snoeck Verlagsgesellschaft mbH, 2005. BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. Praha: Lidové noviny, 2007. HUDEC, Z. (ed.): Genderové stereotypy v animované tvorbě Walta Disneyho: Ideologie, queer a diskurzivní analýza. Olomouc: Pastiche Filmz, 2012. FURNISS, Maureen. The animation Bible: A Guide to Everythig – from Flipbooks to Flash. London: Laurence King, 2008. GREEN, R. Internet Art. Thames and Hudson, 2004 KAČOR, M. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People; Mladá fronta, 2012. MAZANEC, M. (ed.). Křehké kino. Brno: Galerie mladých – Olomouc: Pastiche Filmz, 2013. MAZANEC, M. (ed.). Peter Kubelka. Olomouc: Pastiche Filmz, 2008. MEYER, C. MEYER, T. Adobe After Effects CS4: Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. Brno: Computer Press, 2012. POKORNÝ, M. (ed.). Filmy bez kina / Movies Without Cinema. Brno: Dům umění města Brna. 2003. SURMANOVÁ, Kateřina (ed.). Ostrovy animace. Olomouc: Pastiche Filmz, 2010. ŠVANKMAJEROVÁ, E. ŠVANKMAJER, J. Anima, animus, animace. Praha: Slovart; Arbor vitae. 1998. ŠVANKMAJER, J. Transmutace smyslů. Praha: Středoevropská galerie a nakladatelství, 1994.
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2023)
přednáška, seminář
Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2024)
Profesní portfolio zahrnuje výstupy všech čtyř kurzů výtvarné výchovy a je hodnoceno zkouškou. Portfolio = dokumentace + komentář prostřednictvím aplikace Moodle.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2023)
Odkazy kurzu Ateliér digitálních médií (OCRN20UC42) v aplikaci Moodle: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4968. Klíč k zápisu: Medium
Témata cvičení předmětu 01. Zadání semestrálních prací. 02. Grafická etuda I. 03. Grafická etuda II. 04. Grafická etuda III.
Last update: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (23.01.2023)
zkouška
Seminární práce Praktický projekt:
Navrhněte flipbook (animační knížku). – Navrhněte minimálně jednu animační knížku. – Knížka budou mít formu makety. – Odevzdejte ve formě foto (video) dokumentace + komentář prostřednictvím aplikace Moodle.