Developing and deepening of knowledge in the area of spatial creation. Testing the ability of perceiving a particular area, strengthening the ability of one´s own reflexion an interacion between a subject and a public space; exploring the possibility of personal contribution as a confrontation with the real objective world whose part of it is a humen being as well. Searching for an individual artistic design as a personal creative expression in a specific area. Teaching based on random lectures.
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Rozvíjení a prohlubování znalostí v oblasti prostorové tvorby. Ověřování schopnosti vnímat konkrétní prostor, upevňování schopnosti vlastní reflexe interakce subjektu s veřejným prostorem, poznávání možností osobního vkladu jako konfrontace s reálným předmětným světem, kterého je člověk zároveň součástí. Hledání individuálního výtvarného řešení jako osobní autorský projev v konkrétním prostoru, trénink osobního verbálního projevu jako součást prezentace cesty k vlastnímu řešení.
Výuka je koncipovaná jako nepravidelná (většinou o šesti výukových blocích) s rozdělením na teoretickou část a praktickou.
Aim of the course -
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
The course aims at bringing students to a deeper understanding of the nature, quality and characteristics of a particular area which is shaped in a certain way and has its own history. The lecture focuses on rising a keen interest in the surrounding world a human being is living in, the world that is also dynamic and a source of the inspiration for the future educational work.
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Cílem výuky je přivést studentky/ty k hlubšímu poznání povahy a kvality a vlastností konkrétního prostoru, který je určitým způsobem utvářen a má svou historii. Cílem výuky je vzbudit aktivní zájem o prostředí, svět, ve kterém člověk žije, který je zároveň dynamický a zdrojem inspirace pro budoucí pedagogickou práci.
Literature -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Lucie - Smith, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.
Slavická, M. Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.
Rezek, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno
Jiroušková, J. Černá Afrika. Vydaly LN, 2003. ISBN 80 - 7106 - 367 - 3.
Yann Arthus - Bertrand. The Earth from the air: published in United Kingdom in 1996 by Thames and Hudson. ISBN 0 - 500 - 01955 - X
Chalupecký J. Nové umění v čechách: Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994.
ISBN 80 - 85787 - 4
Dempseyeová, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5
Slavická, M, Wiliams J, Benish B. Současné americké umění. Výtvarné umění (čtvrtletník pro současné umění 1 - 2/95) IBSN neuvedeno
Zhoř, I. Proměny soudobého výtvarného umění: státní pedagogické nakladatelství Praha. 1992. ISBN 80 - 04 - 25555 - 8
Roeselová Věra: techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996, ISBN 80-902267-1-X
Teaching methods -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
lecture/seminar
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
přednáška/seminář
Requirements to the exam -
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Continuous fulfillement of each of the assigned task, continuous consultations, project presentations in an adequate form. Active participation in seminars. Students realize their projects according to their own consideration with regard to his/her own possibilities (time, space ..) without those having the impact on the quality of the work. The student will present his/her approach both in written and oral form at the same time he /she should be able to find certain relations between his/her own work and actual art scene. The students should present their projects as a report in PDF format.
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
Průběžné plnění všech zadaných úkolů - průběžná konzultace, prezentace projektů v adekvátní formě. Aktivní účast na seminářích. Studenti zrealizují svůj projekt dle vlastního uvážení s přihlédnutím k vlastním možnostem(čas, prostor..), aniž se tyto možnosti odrazí v kvalitě odvedené práce. Své pojetí obhájí jak v písemné, tak i ústní obhajobě a současně budou schopni nalézt určité relace mezi vlastním řešením a současným děním na výtvarné scéně. Studenti formalizují svůj projekt jako zprávu o něm v elektronické podobě (formát PDF).
Syllabus -
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
formation of concepts and creation of objects in space - actions based on actual semester theme closely related to the space that all participants will have the opportunity to physically encounter. (topic is mostly focused on city of Prague, concretely the surrounding areas of the Faculty). It's about creating an individual project as an attempt of one´s own physical contribution to public space having a certain character. The students deal with a public space which functions in one way and does not in the other.
A broad research of the topic; discussions; drawing inspiration from existing exhibitions and events as part of cognition related to given topic; presentation of student´s reflection on his or her outstanding and resumed tasks.
Last update: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (19.03.2013)
tvoření konceptů a vytváření prostorových objektů, akcí na základě aktuálně vyhlášeného semestrálního tématu, úzce spjatého s prostorem, který mají možnost všichni účastníci kurzu fyzicky poznat (téma je většinou zaměřeno na Hl. město Praha, okolí fakulty). Jde o vytvoření vlastního projektu jako pokusu o vlastní fyzický vklad do prostoru veřejného, který má určitou povahu. Studenti se zabývají veřejným prostorem, který určitým způsobem funguje či nefunguje.
Všestranné zkoumání tématu, diskuse, inspirace současnými výstavami a akcemi jako součást kognice v souvislosti se zadaným tématem, prezentace úvah studentek/tů nad rozpracovaným i dokončeným úkolem.