deregister from the credit exam date if a requisite was not fulfilled deregister from the exam date if a requisite was not fulfilled course can be enrolled in outside the study plan priority enrollment if the course is part of the study plan
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Teaching of the subject follows the course "Clinical Colloquium I". The aim is to deepen theoretical knowledge and practical skills in complex work with a patient from the perspective of a physiotherapist and to gain the ability to discuss and present the results of the work in a multidisciplinary team. During teaching at clinical workplaces of all types, students work with selected patients, carry out comprehensive assessment and analysis of their problems, then examine the functional status of their musculoskeletal system and design treatment plans applied within a specified time period, including ongoing evaluation of the effectiveness of elected procedures. The experience gained from working with patients is subsequently presented and discussed at the expert forum. Emphasis is placed on a comprehensive approach to the patient from the physiotherapist's point of view, EBP (Evidence-Based Physiotherapy) approaches and work with patient documentation.
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (14.05.2019)
Výuka předmětu navazuje na předmět „Klinické kolokvium I“. Cílem je dále prohloubit teoretické znalosti a praktické dovednosti při komplexní práci s pacientem z pohledu fyzioterapeuta a získat schopnost v multidisciplinárním týmu diskutovat a prezentovat výsledky práce. Během výuky na klinických pracovištích všech typů studenti pracují s vybranými pacienty, provádějí komplexní ohodnocení a rozbor jejich potíží, dále potom komplexní vyšetření funkčního stavu jejich pohybového aparátu a navrhují plány léčby, jež v určeném časovém období aplikují, včetně průběžného hodnocení efektivity volených postupů. Zkušenosti získané z práce s pacienty jsou následně prezentovány a diskutovány na foru odborníků. Důraz při výuce je kladen na komplexní přístup k pacientovi z pohledu fyzioterapeuta, na přístupy EBP (Evidence Based Physiotherapy) a na práci s dokumentací pacienta.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Mgr. Helena Vomáčková, Ph.D. (19.09.2020)
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvováni:
prokazuje pokročilou schopnost pracovat v multidisciplinárním týmu
prokazuje pokročilou schopnost a dovednost komplexní práce s pacientem jakékoliv diagnózy, který je indikován k fyzioterapii
prokazuje pokročilou schopnost prezentovat, diskutovat a zdůvodňovat postupy své práce
prokazuje pokročilou schopnost vyhodnocovat, zdůvodňovat a obhajovat v praxi aplikované postupy jak v diagnostice tak terapii v duchu EBM
prokazuje schopnost a dovednost prezentovat kazuistiky pacientů na fóru odborníků
Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (23.08.2019)
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOLAR, P. et al., Clinical rehabilitation. 1st edition. Prague: RPS, 2013. 764s. ISBN 978-80-905438-0-5.
Další studijní literatura vychází z povinné literatury všech teoretických a praktických předmětů studia.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (13.12.2021)
Požadavky na zápočet a zkoušku:
samostatné vedení fyzioterapeutické péče o pacienty se zaznamenáním průběhu s dodržením principů vedení zdravotnické dokumentace
dodání potvrzení o absolvování 30hod praxe
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (12.06.2019)
Praktická výuka pod dohledem supervizora.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D. (13.12.2021)
Studijní opory:
při běžném způsobu výuky viz "Sylabus" - potvrzení o absolvování praxe vložit do kurzu v Moodle 2
při distančním a hybridním způsobu výuky online platforma ZOOM (MS Teams) s podporou kurzu v Moodle2: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3224