|
|
|
||
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2008)
|
|
||
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.12.2007)
Cílem předmětu je poskytnout základní informace o ekologii, environmentalistice a environmentální výchově budoucím učitelům (nebiologům), a to tak, aby byli motivováni a schopni průřezové téma environmentální výchova ve svých předmětech a oborech vyučovat |
|
||
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.12.2007)
BRANIŠ, M. Základy ekologie a ochrany životního prostředí. Praha : Informatorium, 2004. JANČAŘÍKOVÁ, K. Ekolístky : Metodické listy Svatojánské koleje. Praha: Vyšší odborná škola pedagogická Svatý Jan pod Skalou, 2004. 176s. ISBN 80-239-3024-9. MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno : Rezekvítek a Lipka, 2000. 205s. ISBN 80-902954-0-1. MÁCHAL, A. [ed.]. Malý ekologický a environmentální slovníček. Brno : Rezekvítek, 2006. 56s. ISBN 80-86626-08-3. STORCH, D., MIKULKA, S. Ekologie - biologická olympiáda 1997-1998, 32. ročník, přípravný text pro kategorie A, B. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (20.08.2017)
Zkouška je písemná s uzavřenými (většina) i otevřenými otázkami. Ke zkoušce je třeba nastudovat základní literaturu k předmětu. Poznámky z přednášek nestačí. Otázek je celkem 30. Tyto otázky jsou z okruhů ekologie, environmentalistika + ochrana přírody a environmentální výchova. Každý test je složen z jiných otázek. Za každou správně zodpovězenou otázjku získává student 1 bod. Minimální počet bodů potřebných ke složení zkoušky je 17. Bodování:
0 - 17 ..... nedostatečně,
18 – 21 ....dobře,
22 – 25.... velmi dobře,
26 – 30 ... výborně.
Studenti aktivní na přednáškách (určuje vyučující) mohou dostat o jeden stupeň lepší známku. Při zkoušce student zachovává klid, neruší ostatní studenty, ani jim nenapovídá. Není povoleno používat informační technologie ani poznámky či literaturu. Vyučující si vyhrazujue právo studenta, který nedodržuje klid nebo dokonce opisuje, okamžitě vyloučit ze zkoušky. Studenti se SPU, kteří potřebují přezkoušet individuálně, se nahlásí vyučující nejméně 4 týdny před začátkem zkouškového období. |
|
||
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2012)
Contains three logical on successive units: 1) fundamentals of ecology, 2) introduction to environmental issues, and 3) introduction to the application of this knowledge into practice (cross-cutting topics of environmental education and its position in the Czech school law - RVP ZV). The contents of individual blocks 1) foundations of Ecology: biotic and abiotic factors, ž.p., The water cykle and the others cyklus, energy cascade, ecosystem, Division of ecosystems, landmarks, key types, balance, ecological niche, competition strategy, Antelope of the world, adaptation to environmental conditions, disturbance, ecological succession. 2) introduction to environmental problems: environment (the size of the human population, migration and the transfer of species, descent of biodiversity, pollution, climate change, alienation from nature), sustainable life-what you can do to an individual or organization, the history of the green movement in the world, Government, and the uper-goverment strategy, and documents. 3) introduction to environmental education: RVP ZV, and how to cross-cutting topic environmental education (EE) to each subject or subjects, history of EE in the Czech Republic, methods, and inspiration, environmental sensitivity, stay in the countryside, experience pedagogy. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. (12.08.2017)
Studenti mohou sledovat informace o probraných tématech na http://cevv-uk-pedf.blog.cz Upřesnění: V levé liště je třeba vybrat okénku předmětu a ve článcích vybraný semestru a formu studia. |