|
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
Cílem předmětu je cvičit praktické dovednosti v case managementu, který je intenzivním postupem práce doplňujícím služby terapeutického kontinua o službu indikovanou pro klienty s mnohočetnými zdravotními a sociálními problémy. |
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
Znalosti Student zná strukturu vedení diagnosticko-poradenského rozhovoru a terminologii popisu chování pacienta/klienta. Zná zdroje dat pro sestavení klinického nálezu. Zná pojem autoplastický obraz nemoci, souvislosti subjektivního prožívání nemoci s motivací pacienta k přijetí pomoci. Je si vědom rozdílu mezi pozorováním a intepretací. Zná termín poradenský kontrakt a jeho souvislosti s vytvářením individuálního plánu. Dovednosti Student se učí zahájit a vést rozhovor s pacientem/klientem, zaznamenat průběh rozhovoru a svá pozorování do poznámek, ze kterých sestaví základ svého úvodního nálezu. O tomto nálezu se učí referovat (modelová situace odpovídá intervizi s kolegou, supervizi, klinické poradě). Kompetence Student se učí navázání kontaktu a vedení rozhovoru se znalostí struktury obrazu chování a sdílení pacienta/klienta, která odpovídá bio-psycho-socio-spirituálnímu modelu.
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (17.02.2022)
Tématický blok 1: Pozorování vs. interpretace
Tématický blok 2: Témata rozhovoru Prožívání nemoci a léčební, životospráva, volný čas, amamnéza, rodina, eros-sex, práce, hodnoty, hmotné zajištění, popis vlastní povahy, budoucnost.
Tématický blok 3: Vytváření aktuálního obrazu pacienta/klienta s využitím rozhovoru a pozorování pro různé účely. Práce se záznamovým archem, zpracování poznámek do zprávy, referování o průběhu rozhovoru, záznamy do různých typů dokumentací. |
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
Doporučená literatura: 1. Kalina K. et al (2015). Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing. 2. Stuchlík, J. (2001). Asertivní komunitní léčba a case management. Praha: Fokus Praha ve spolupráci s CPRPDZ. 3. Vanderplaaschen, W. (2010). Provádění a hodnocení case managementu pro uživatele návykových látek s komplexními a mnohočetnými problémy. Praha, SCAN, Centrum adiktologie. 4. Rapp Ch.A.(1998). The Active Ingredients of Effective Case Management: A Research Synthesis. Community Mental Health Journal. Vol.34. No.4. p.363-380. 5. Scott J.E, Lehman A.F. (2001). Case management and assertive community treatment. In: Thonicroft G., Szmukler G. (editors). Textbook of Community Psychiatry. Oxford, University Press pp:252-263. 6. Allness D., Knoedler W.(2003). National Program Standards for ACT Teams. Wisconsin, Department of Health and Social Services. 7. Siegal, H. A., (1998). Comprehensive Case Management for Substance Abuse Treatment.Treatment Improvement Protocol (TIP) Series, 27. <http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=hstat5.chapter.49769>. Retrieved 9. 2. 2008.
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
MS Teams: CM - praktikum 20/21 B03053 |
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
Předmět je cvičením. Krátké teoretické úvody k tématům jsou prakticky demonstrovány a cvičeny. Studenti mají ve cvičeních možnost formou hraní rolí zaujmout roli pacienta/klienta, poradce/case managera či pozorovatele rozhovoru. Po akci v modelové situaci následuje sdílení a propojení zážitku s teorií. Studenti samostatně zpracují zadanou část klinického adiktologického nálezu s reálným pacientem/klientem s adiktologickým problémem, konzultují problémy na studijní skupině s vyučujícím a svými kolegy. |
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (07.10.2021)
Předmět je ukončen zápočtem. Uděluje se za odevzdání závěrečné práce - záznamu rozhovoru s reálným člověkem s adiktologickým problémem. Struktura rozhovoru vychází ze struktury rozhovorového listu, který je studijním podkladem. Student prokáže základy kompetencí (viz deskriptory). |