Order |
Course title |
Topic 1 (TO1) |
1 |
a) Speciální pedagogika v rehabilitaci – předmět, vývoj, cíle a systém oboru
b) Vztah a jeho význam v psychologii v rehabilitaci
|
2 |
a) Historie výchovy a vzdělávání, vývoj vzdělávání osob se zdravotním znevýhodněním
b) Role psychologa v rehabilitačním týmu
|
3 |
a) Pedagogika Jana Amose Komenského, využitelnost jeho přístupu u osob s disabilitou
b) Metody psychologické diagnostiky |
4 |
a) Současné pedagogické směry, základní modely vyučování, alternativní modely výuky, využití těchto modelů ve speciální pedagogice a v praxi fyzioterapeuta
b) Terapeutické systémy v psychologii
|
5 |
a) Specifický přístup k osobám tělesně znevýhodněným a chronicky nemocným, somatopedie
b) Výkonové testy v psychologii
|
6 |
a) Specifický přístup k osobám znevýhodněným v oblasti komunikace, logopedie, typy poruch řeči, vliv artikulace a motoriky
b) Testy osobnosti
|
7 |
a) Komunikace a její význam v terapeutickém procesu a edukaci
b) Psychologické projektivní metody
|
8 |
a) Alternativní a augmentativní komunikace
b) Psychologická metodologie
|
9 |
a) Specifický přístup k osobám zrakově znevýhodněným, tyflopedie
b) Kognitivní funkce – rozdělení, poruchy
|
10 |
a) Specifický přístup k osobám sluchově znevýhodněným, surdopedie
b) Screeningové kognitivní testy
|
11 |
a) Specifický přístup k osobám mentálně znevýhodněným, psychopedie
b) Paměť – druhy paměti, testy, poruchy
|
12 |
a) Etopedie – specifika klientů z této oblasti, základní rozdělení poruch chování
b) Zrakově-prostorové funkce – popis, testy, poruchy
|
13 |
a) Specifický přístup k osobám s ADHD, problematika hyperaktivity v procesu fyzioterapie
b) Exekutivní funkce – popis, testy, poruchy
|
14 |
a) Problematika osob s kombinovaným postižením
b) Pozornost – popis, testy, poruchy
|
15 |
a) Problematika osob sociálně znevýhodněných a osob z odlišných kulturních a etnických skupin
b) Sociální kognice – popis, testy, poruchy
|
16 |
a) Základní systém organizace péče o osoby s disabilitou, včetně školství a profesní přípravy
b) Rehabilitace kognitivních funkcí – fáze, přístupy
|
17 |
a) Kvalita života, možnosti ovlivnění úrovně kvality života, objektivní a subjektivního hlediska
b) Efektivita kognitivní rehabilitace
|
18 |
a) Vhodný terapeutický přístup k osobám se speciálními potřebami podle typu disability
b) Význam rodiny v terapii z psychologického hlediska
|
19 |
a) Andragogika
b) Neuropsychologické důsledky poranění mozku
|
20 |
a) Základní přístupy k edukaci trivia ve speciální pedagogice
b) Neuropsychologické důsledky cévních mozkových příhod
|
21 |
a) Poruchy učení, jejich rozdělení, základní přístupy k nápravě těchto problémů
b) Psychologické poradenství a terapie v rehabilitaci
|
22 |
a) Pojem lateralita, její využití pro fyzioterapii
b) Práce se stresem
|
23 |
a) Integrace dětí se speciálními potřebami do běžných škol, legislativa a praxe
b) Trauma v psychologii
|
24 |
a) Integrace dospělých osob se speciálními potřebami na běžný pracovní trh, legislativa i praxe
b) Psychohygiena
|
25 |
a) Inkluze, inkluzivní vzdělávání, sociální inkluze
b) Supervize a intervize
|