|
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Students are supposed to test their educational model in selected collaborating institutions and to identify concepts, conceptual frames and functional vocabularies used in the field of Gallery and museum education relevant for personal use. They will be able to identify and articulate relationships to Educational Framework Art and Culture (RVP).
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Culture, cultural interface, empirical spectator, dispositif, semiotic domain. Polysemy of meaning, text and context. Qualitative research, categories, coding, framing of interpretation. Curricular documents: Educational Framework, Art and Culture. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
HORÁČEK, R. (1998) Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: Akademické nakladatelství CERM. ISBN 80-7204-7. SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815
FULKOVÁ, M., TIPTON, T., ISHIKAWA, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7
FULKOVÁ, M.; TIPTON, T. (2008), A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis. The International Journal of Art and Design Education, 2008, 27, č. 1. pp. 27-42. ISSN 1476 - 8062
FULKOVÁ, M. (2007), Některá teoretická a metodologická východiska výzkumu ve výtvarné výchově (Some Theoretical and Methodological Assumptions of Research in Art education). In HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J. (eds.) Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy university, svazek č. 101. Brno: Masarykova universita, Katedra výtvarné výchovy, 2007. Str. 177-181. ISBN 978-80-210-4371-8.
PLISKA, M., FULKOVÁ, M., KITZBERGEROVÁ, L. (2011) Soukromé kontroverze Edukační program k výstavě Kontroverze/Právní a etická historie fotografie, Controversies/A Legal and Ethical History of Photography. Praha: Galerie Rudolfinum, 7. 9. 2011 - 13. 11. 2011. ISBN 978-80-86443-16-4
FULKOVÁ, M., PLISKA, M. (2011) Když se mě zeptají, kdo jsem… Edukační program k výstavě Já, bezesporu/ Educative programme for the exhibition Undeniably Me, Praha: Galerie Rudolfinum, 26. 5. 2011 - 14. 8. 2011. ISBN 978-80-86443-15-7.
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Working with a personal portfolio, study of theories and concepts, writing reflective journals. Individual consultations doc. Dr. Fulková and collaborating institutions. Form of assessment: Oral
Form of Assesment: Oral/Colloquy Presenting and defending a written study with documentation of a project (primary documents of a pilot, transcripts, conceptual maps, interpretive strategies, bibliography. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
This course will present as well as elicit a critical analysis of student´s developmental portfolio of mediation of cultural artefacts. |