Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Continuous testing and analysis of a level attained in artistic and psycho-didactic dimension of professional competence of
an art education teacher. Preparation of students´teaching performances and their testing in pre-school education,
especially in the kindergarten.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Ověřování a analýza dosažené úrovně ve výtvarné a psychodidaktické dimenzi profesní kompetence učitele ve výtvarné výchově: Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace v podmínkách předškolního vzdělávání, zejména v MŠ.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Attainment targets:
Develop students´ ability to plan and teach a lesson as well as evaluate their pedagogical performance. The ability to evaluate children´s creative process and resulting artifact will also be promoted in terms of pre-school educational programs.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Rozvinout předpoklady studentů pro projektování, realizaci a hodnotící reflexi vlastní pedagogické činnosti i náhledu na proces a výsledek výtvarných činností žáků v rámci výtvarné dimenze programů předškolního vzdělávání.
Descriptors -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Key Words: Responsible decision making, planning, realization, interaction, knowledge and experience, process and product
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Klíčová slova: Zodpovědnost rozhodování, plán, realizace, interakce, teoretické poznatky a zkušenost, proces a výsledek.
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.10.2019)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I.1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006) ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8. ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2. SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
* HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I.1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r.2006) ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. 1.vyd.Praha : Sarah,1997. 223 s. ISBN 80-902267-2-8. ROESELOVÁ,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha : Sarah, 2004. 265 s. ISBN 80-902267-5-2. SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
Teaching methods -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Form of teaching: student´s teaching performances
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Seminář, pedagogické pokusy studentů a jejichhodnotící reflexe.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (11.10.2018)
Credit : Reflective evaluation ofstudent´s pedagogical experiments. Demonstration of their results.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (11.10.2018)
Formy kontroly předmětu: zápočet
Hodnotící reflexe pedagogických pokusů studentů. Prezentace jejich výsledků.
Syllabus -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Theory: Applying knowledge in visual arts practice. Theoretical reflection of student´s teaching performances.
Practice: Student´s teaching performances and their reflective evaluation.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
Obsah - klíčová slova: Zodpovědnost rozhodování, plán, realizace, interakce, teoretické poznatky a zkušenost, proces a výsledek.
Teorie:Aplikace teoretických poznatků do výtvarně výchovné praxe a teoretická reflexe vyučovacích pokusů studentů ve Vv.
Praxe: Pedagogické pokusy studentů ve Vv a jejich zpětnovazebné hodnocení s didaktikem výtvarné výchovy.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
credit; the requirements will be specified at the beginning of the course
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)
zápočet; přesné požadavky budou zadány v začátku kurzu