Land-art ? environment of life, instalation.
Students make plastic environmetns ? instalations. Objects ? declased material ? proceses of feeling and dramatical etudes.
Cumulations, instalations, combinated materials.
Body-art ? comunication ? self-understanding. Changes of identity. :
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
Land-art - prostředí života, instalace.
Zkoumání přírodního prostředí a prostředí vytvořeného člověkem. Studenti vytvářejí i umělá prostředí - instalace.
Objekt - nálezy deklasovaného materiálu a předmětů jsou spojeny se zážitkovými procesy
a dramatickými etudami. Objekty lze dotvářet - kumulace, instalace, kombinování materiálů.
Body-art - komunikace a sebepoznání.
Od poznávání vlastního těla student postupuje k fyzickým kontaktům, jejichž pomocí prohlubuje své sociální cítění. Výuka
vrcholí změnami identity (líčení, maska, převlek).
Drama - maska - rituál - akce.
Aim of the course -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Goal of the lecture: lead the students to a continuous working on an assignment throughout the whole semester resulting in realization of the object. Search for the conections and facts relating to a chosen concept of work.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
Cíl výuky: dovést studenty k soustavné práci na zadaném tematu v průběhu celého semestru s vyústěním realizace objektu. Hledání souvislostí a faktografie vztahující se ke zvolenému pojetí práce.
Literature -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
CÍLEK VÁCLAV. Makom. Praha 2004. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-91-8
CÍLEK VÁCLAV. Krajiny vnitřní a vnější. Praha 2002. Nakladatelství Dokořán. ISBN 80-86569-29-2
STIBRAL KAREL. Proč je příroda krásná? Praha 2005. nakladatelství Dokořán. ISBN 80-7363-008-7
CHALUPECKÝ JINDŘICH. Nové umění v Čechách. Praha 1994. H+H. ISBN 80-85787-81-4
VĚRA ROESELOVÁ: Techniky ve výtvarné výchově: Praha 1996, ISBN 80-902267-1-X
GOMBRICH, E. H.; Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha
Odeon, 1985.
HALL, J.; Slovník námětů a symbolů ve výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 1991
ISBN 80-204-0205-5.
HAVLÍK, V.; HORÁČEK, R.; ZHOŘ, I.; Akční tvorba. Olomouc: Ped F UP, 1991
KANDINSKY, W.; O duchovnosti v umění. 1. vyd. Praha: Triáda 1998. ISBN 80-86138-06-2.
LUCIE - SMITH, E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. ISBN 801 - 85871 - 97 - 1.
SLAVICKÁ, M . Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4.
REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. ISBN neuvedeno
DEMPSEYEOVÁ A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. ISBN 80 - 7209 - 402 - 5
Katalog výstavy Objekt Objekt. Metamorfózy v čase. Autor a kurátor výstavy Olaf Hanel.30.5-26.8. 2001. ISBN 80-7056-095-9
Teaching methods -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Forms of teaching: lecture, SEMINARY
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
přednáška/seminář
Requirements to the exam -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Credit requirements: active participation in seminars. The students are obliged to consult their procedures and stages of their work based on the time schedule set at the beginning of the semester. The students realize their projects according to their own consideration respecting their own possibilities ( time, space...). This, however, cannot have an impact on quality of their work. The students will justify their concepts both in written and oral form. At the same time, they will be able to find certain relation of their own approach to a current art scene.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.07.2008)
klasifikovaný zápočet
Požadavky : účast na seminářích, průběžné plnění všech zadaných úkolů - průběžná konzultace, dodržování prezentace inspiračních zdrojů, vytvoření objektu, či akce na zadané téma
Prezentace projektu, komplexní zpracování myšlenky za pomoci pramenů a faktografie, v podobě eseje v rozsahu dvou stránek + literatura.
Syllabus -
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Syllabus: preparing the students for lecturing the art education, deepening of creative elemenst of personality, developing of the practical and theoretical knowledge in the field of space and object creation. Search for one´s own solution, concept on an assigned theme for the whole semester. The theme is always different. However, it concerns the issue of object in the landscape, public space, comparing town and country space and connotation with such terms as " public and private"
Sylabus: příprava studentů pro výuku výtvarné výchovy, prohloubení kreativní složky osobnosti, rozvíjení praktických i teoretických poznatků v oblasti prostorové a objektové tvorby. Hledání vlastního řešení, konceptu na aktuálně zadané téma na celý semestr.Téma je vždy jiné, týká se však problematiky objektu v krajině, veřejného prostoru, srovnávání městského a venkovského prostoru a konotace s pojmy ?veřejné a soukromé".