Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Teaching practice at a secondary school should provide future mathematics teachers with space for gaining additional experience with teaching mathematics and with the application of theoretical knowledge acquired within the framework of general and field didactics, pedagogy and psychology. Students' ability to reflect on their teaching will be developed directly at schools with the help of mentors and in reflective seminars at the faculty. They will become aware of what their own conception of teaching mathematics is, which areas of the teaching profession belong to their weaker points and which they should purposefully develop in the future. The materials that students will process in the preparation, implementation and evaluation of the practice will therefore be part of their didactic portfolio and will be further worked with in the course of Mathematics Education 2.
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Didaktická praxe na střední škole by měla poskytnout studentům učitelství matematiky prostor pro získávání dalších zkušeností s výukou matematiky a s aplikací teoretických poznatků získaných v rámci obecné i oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie. V rámci rozborů (přímo ve školách i v rámci reflektivního semináře) náslechových hodin u učitelů fakultních škol a rozborů samostatných vyučovacích hodin realizovaných studenty bude rozvíjena sebereflexe studentů, na jejímž základě mohou dále rozvinout poznání, jaké je jejich vlastní pojetí učitelské profese, které oblasti učitelské profese patří k jejich slabším stránkám a které by měli v dalším studiu a v rámci dalšího vzdělávání cílevědomě rozvíjet.
Materiály, které studenti zpracují při přípravě, realizaci a vyhodnocení praxe (zápis náslechu, projekt výuky, reflexe vlastní výuky, sebereflexe celé praxe), proto budou součástí jejich didaktického portfolia a bude s nimi dále pracováno v předmětu Didaktika matematiky 3.
Descriptors - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Prezenční jednoobor
Prezenční dvouobor
Kombinovaný jednoobor
Odučené hodiny na škole
24
12
24
Reflexe s mentorem na škole
24
12
24
Reflektivní semináře na fakultě
24
12
10
Příprava na hodiny, vyhodnocení
48
24
48
Náslechy
12
8
12
Další činnosti na škole
30
15
24
Úkoly v Moodle
50
25
64
Celkem
212
108
206
Literature - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Literatura doporučená v kurzech didaktiky matematiky. Učebnice matematiky různých nakladatelství.
Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Praxe je splněna, pokud student:
- odevzdá včas plán praxe dle pokynu vyučující
- odučí stanovený počet hodin za přítomnosti učitele ve škole
- plní další úkoly na škole dle Směrnice k praxi vydané Střediskem pro pedagogickou praxi a podle pokynů vyučující na fakultě
- splní úkoly vypsané v Moodle
- odevzdá vyplněný formulář přehledu praxe
- zúčastní se reflektivních seminářů
Syllabus - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Praktická výuka na střední škole.
Seznámení se s chodem školy a pedagogickými dokumenty.
Learning resources - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (12.09.2022)
Moodle kurz - link bude zaslán přihlášeným studentům.