|
|
|
||
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
The aim of the course is to prepare students for conducting their own qualitative / quantitative research related a chosen educational topic. |
|
||
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (11.09.2023)
očekávaná doba přípravy na přednášky/semináře a doba určená pro studium doporučené literatury: 23 hodin |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Hinkle, D.E., Wiersma, W., & Jurs, S.G. (2003). Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston : Houghton Mifflin,
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
|
||
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
The final grade consists of the final written test based on the content of the course (60 percent) and an own reserach article related to the educational research (40 procent). |
|
||
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (13.09.2021)
1. Description of steps in the process of conductting qualitative / quantitative research. 2. Characteristics of a well-chosen research topic, formulation of research problem. Sources of information in educational research. 3. Qualitative research in education: grounded theory, case study, ethnography, biographical design. 4. Quantiative research in education: questionnaire surveys, achievement tests, types of scales. 5. Types of sample selections, basic methods of selecting the sample in qualitative and quantiative research. 6. Descriptive statistics: measures of location and variablity of the data, correlation coefficient, visualisation of the data. 7. Basics of inferential statistics: t-test, F-test, chi-square test. 8. Presentation of research output: writing a research report and scientific article. 9. Examples of reserach in educational science published in international scientific journals. |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7980 Heslo pro hosty: akredkpg19 |