The topic of this lecture is predictive image synthesis, and the technologies that are needed to accomplish it. The emphasis
of the lecture is on those aspects of computer graphics that are unique to this particular application domain.
Last update: JUDr. Dana Macharová (24.09.2008)
Tématem přednášky je tzv. "Věrná syntéza obrazu" a technologie, které k tomuto cíli přispívají. Důraz je kladen na ty
aspekty počítačové grafiky, které jsou jedinečné pro dosahování co nejvěrnějších výsledků v syntéze obrazu.
Course completion requirements -
Last update: doc. Alexander Wilkie, Dr. (18.06.2019)
Evaluation of student knowledge is via a single exam after the course ends. During this exam, several of the questions listed in the document with sample questions for the course will be asked. The grade is the average of the performance on the individual questions. Successful completion of the practicals depends on handing in several assignments during the course of the semester in a timely fashion.
Last update: doc. Alexander Wilkie, Dr. (18.06.2019)
Hodnocení znalostí studenta probíhá prostřednictvím jediné zkoušky na konci kurzu. V průběhu této zkoušky mu bude položeno několik otázek z těch, které jsou na seznamu vzorových otázek k danému kurzu. Konečná známka je průměrem výsledků odpovědí na jednotlivé dotazy. Úspěšné zakončení praktických cvičení závisí na včasném odevzdání úloh zadaných během semestru.
Literature - Czech
Last update: doc. Alexander Wilkie, Dr. (13.03.2018)
Julie Dorsey, Holly Rushmeier, Francois Sillion: Digital Modeling of Material Appearance, Morgan Kaufmann, 2007, ISBN 0122211812, 9780122211812
Dutre P., Bala K., Bekaert P: Advanced Global Illumination, A K Peters, 2006
The slides from the Rendering lecture held at Vienna University of Technology were taken from this webpage:
1. Definition of predictive rendering
2. Physics background
the foundations of light transport
3. Theoretical foundations of rendering technologies
the rendering equation, emphasis on the unbiased rendering algorithms typical for predictive rendering
4. Spectral rendering
how one can represent the spectral behaviour of light and reflectance
5. Physically based reflectance models
6. Measurement of surface properties
7. Measurement of incident illumination
8. Verification of rendering techniques
9. Display considerations for Predictive Rendering results
Last update: JUDr. Dana Macharová (24.09.2008)
1. Definice věrného zobrazování
2. Fyzikální základ
základy přenosu světla ve 3D scéně
3. Teoretické základy zobrazovacích technik
zobrazovací rovnice s důrazem na nestranné metody typické pro věrnou syntézu obrazu
4. Spektrální zobrazování
reprezentace spektra pro účely věrného výpočtu šíření světla ve scéně
5. Fyzikálně věrné modely odrazivosti
6. Měření materiálových parametrů
7. Měření dopadajícího světla
8. Verifikace zobrazovacích metod
9. Vlastnosti zobrazovacích zařízení
vlastnosti důležité pro věrné zobrazování