|
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
|
|
||
Last update: Ing. Vladislava Kohútová (17.05.2022)
Studenti si budou volit pracoviště tak, aby pracovali s různými skupinami pacientů u různých diagnóz, a v průběhu dvou let studia absolvují vždy minimálně 40 vyučovacích hodin praxe na každém z těchto oddělení: • neurologické, • traumatologické, • chirurgické, • protetické nebo ortopedické • revmatologické, • psychiatrické, • geriatrické, • v odborném léčebném ústavu nebo lázních • na rehabilitačních odděleních či rehabilitačních klinikách event. v rehabilitačním ústavu na akreditovaném rehabilitačním oddělení • praxe v sociálních službách a v komunitní praxi.
Studenti se naučí aplikovat vybrané specializované funkční ergoterapeutické diagnostické a terapeutické metody u konkrétních pacientů. Výstupem z předmětu je vytvoření kasuistiky, stanovení krátkodobého a dlouhodobého ergoterapeutického cíle a plánu, zhodnocení aplikovaných terapií a navržení vhodných doporučení a dalších postupů. Student tyto znalosti prakticky prokáže při práci s pacientem.
V rámci všech ergoterapeutických praxí budou studenti pracovat pokaždé s jinou cílovou skupinou pacientů tak, aby během dvou let vystřídali různé typy pracovišť. Přehled pracovišť pro volbu studenta, na kterých má být praxe uskutečňována, je uveden níže. Souhlasné stanovisko k výběru dává vedoucí předmětu vzhledem k podmínce splnění výše uvedených požadavků pro absolvování praxe na různých typech pracovišť pro práci s různými skupinami pacientů. |
|
||
Last update: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. (14.03.2023)
Povinná:
Doporučená:
|
|
||
Last update: Mgr. Zita Matoušová (08.03.2024)
Praxe, konzultace Předmět Ergoterapeutická praxe 2 připravuje studenty pro pracovní pozici ergoterapeuta se specializovanou způsobilostí. Povinností studenta je absolvovat za dva roky studia vždy minimálně 40 vyučovacích hodin praxe na každém z těchto oddělení: neurologické, traumatologické a chirurgické, protetické nebo ortopedické či revmatologické, psychiatrické, geriatrické, především na klinických pracovištích Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, případně i v odborném léčebném ústavu nebo lázních, na rehabilitačních odděleních či rehabilitačních klinikách event. v rehabilitačním ústavu. Součástí bude i praxe v sociálních službách a v komunitní praxi. Další typ pracovišť je dle volby studenta. UZNÁVÁNÍ PRAXÍ Studentovi, který již pracuje nebo v minulosti pracoval na pozici ergoterapeuta, případně absolvoval specializační celoživotní vzdělávání v oboru Ergoterapie pro dospělé, může být na základě individuálního posouzení splnění podmínek část praxí uznána. Každý studenti forluář žádosti s dalšími informacemi obdržel při zápisu. ROZPIS PRAXÍ A NÁHRADY Přesný jmenný rozpis praxí bude zveřejněn v prvním výukovém týdnu v souborech. Praxe začínají v druhém výukovém týdnu zimního semestru a budou probíhat každý čtvrtek a pátek dle rozpisu. V případě, že by na daném pracovišti, kde má student v aktuálním týdnu absolvovat praxi, nebyla možná fyzická přítomnost studentů, bude supervizor daného pracoviště řešit náhradu jinou formou, např. interaktivní online kazuistiky. KONTAKT: Další dotazy směřujte na vedoucí předmětu: Mgr. Zita Matoušová, e-mail: zita.matousova@lf1.cuni.cz |
|
||
Last update: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. (04.10.2023)
Důležité poznámky: Začátek praxí je v 8:00h (pokud vysloveně u pracoviště neuvedeno jinak), buďte na místě cca 10 minut před začátkem. Studenti si na praxe přinesou: bílé oblečení, přezuvky, ISIC na viditelném místě. |
|
||
Last update: Mgr. Klára Shejbalová (05.12.2023)
Podmínky získání zápočtu: Zimní semestr: Termíny zápočtu budou vypsány v SISu ke konci semestru - 100% docházka (formulář viz Příloha č. 4, formulář obsahuje i stručné hodnocení studenta supervizorem) - náhrady je nutné domlouvat individuálně se supervizorem, event. s vedoucí předmětu - odevzdaný protokol a velká kazuistika z praxí z vybraného pracoviště se zaměřením na analýzu aktivity, kterou prováděl v rámci vyšetření nebo terapie (moodle: https://moodle.lf1.cuni.cz/course/view.php?id=1447#section-0 heslo: praxe2) - zápis ze standardizovaného vyšetření (podrobnosti viz. Manuál praxí) - ústní prezentace analýzy aktivity z videonahrávky, kterou si student vylosuje. Termín ústních prezentací bude oznámen po domluvě se studenty. Letní semestr: Termíny zápočtu budou vypsány v SISu - 100% docházka (formulář viz Příloha č. 4, formulář obsahuje i stručné hodnocení studenta supervizorem) - náhrady je nutné domlouvat individuálně se supervizorem, event. s vedoucí předmětu. Bude kontrolováno, zda student splnil celkem 210 hodin praxe za 2. ročník studia. - odevzdaný protokol a velká kazuistika z praxí z vybraného pracoviště se zaměřením na analýzu aktivity, přičemž student klade důraz na oblasti, ve kterých chyboval při analýze v zimním semestru a prokáže případné doplněné znalosti
Obsah Protokolu: Titulní strana: (fakulta, obor, ročník, název předmětu; název práce, název pracoviště, kde byla praxe absolvována; školní rok; datum absolvování praxe, jméno a podpis) 1. Úvod: stručný popis pracoviště: velikost pracoviště, typ zařízení – sociální /zdravotnické, spolupráce s jiným zařízením, popis nejčastějších diagnóz, věk pacientů, pohlaví, oblasti práce terapeuta 2. Kazuistika dle předepsané struktury (viz Příloha č. 11) 3. Podrobná analýza aktivity: Kazuistika s analýzou aktivity bude obsahovat základní představení pacienta a dále analýzu aktivity v rámci terapie nebo analýzu části z vyšetření pacienta/klienta, se kterým student v rámci praxe pracoval. Student si vybere např. část vyšetření ADL, kupř. oblékání. Co by měla analýza obsahovat: - odůvodnění pro výběr aktivity - podrobný popis činnosti se všemi komponenty - analýzu činnosti z funkčního hlediska - silné a slabé stránky vzhledem k aktivitě - stupňování a adaptaci - na základě výše uvedeného další doporučení k terapii - terapeutické plány a cíle a doporučení pro pacienta[1] 4. Ukázky zápisů z jednotlivých terapií – příklady viz Příloha č. 10 5. Zhodnocení pracoviště studentem – viz Příloha č. 7 6. Potvrzení o konzultaci kazuistiky studenta se supervizorem (viz Příloha č. 5) 7. Potvrzení o absolvování praxe – použijte formulář viz Příloha č. 4
|