|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné a nezávislé zpracování dosud nezkoumaného tématu. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
Specificky podle tématu diplomové práce. Literatura všeobecná: ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, Votobia. ČMEJRKOVÁ, A., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. (1999). Jak napsat odborný text. Praha, LEDA. MEŠKO, D., KATUŠČÁK, D., FINDRA J. a kol. (2006). Akademická příručka. Martin, Osveta. ŠANDEROVÁ, J. (2007). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha, Sociologické nakladatelství. CHROMÝ, J. (2014): Práce s empirickými daty. Praha, Karolinum. STRAUSS, A. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Brno, Sdružení podané ruce. ŠESTÁK, Z. (1999). Jak psát a přednášet o vědě. Praha, Academia. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
Metodou výuky je individuální práce studenta s vedoucím diplomové práce. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
1. Volba tématu, jeho adekvátnost a relevance vzhledem k odborné profilaci zadávajícího pracoviště. 2. Formální požadavky kladené na diplomovou práci. Základní způsoby citování, nejčastější prohřešky proti typografické normě. Titulek a jeho typy, abstrakt, resumé, klíčová slova 3. Zásady heuristické fáze, rešerše sekundární literatury. Relevantnost různých typů odborných příruček pro psaní závěrečných prací. Kritéria pro posuzování relevance. 4. Volba a formulace vhodné metodologie. Základní pojmy empirického výzkumu. Kvalitativní vs. kvantitativní metody. Různé typy dotazníků, interview, zúčastněné pozorování, různé typy experimentů. 5. Formulace výzkumných otázek, předpokladů nebo hypotéz. Dedukce a indukce. Druhy proměnných při formulaci hypotézy: intervalové (kardinální) proměnné, nominální proměnné, ordinální proměnné. 6. Struktura výzkumné části: aplikace poznatků získaných studiem a formulace vlastního stanoviska k řešeným problémům a návrhu na řešení existujících problémů. Normativní a formativní evaluace. 7. Formulace závěru a diskuse. Dodržení rozdělení na výsledkovou část a interpretační v empiricky orientovaných pracech. Interpretace výsledků ve vztahu k cílům práce, k použitým teoriím a k definovaným hypotézám a otázkám. 8. Formulace limit výzkumu, např. platnost výsledků výzkumu pro skupinu respondentů, institucionální zařízení, přítomnost výzkumníka např. u experimentu, rozsah výzkumného vzorku, rychlost rozvoje výzkumu v dané oblasti apod. 9. Zásady publikační etiky a publikační norma. Open Access, predátorské časopisy, problematika plagiátorství. Etika ve výzkumu, např. při práci s klinickou nebo dětskou populací. 10. Závěrečné fáze tvorby odborného sdělení. Rektifikace, korektury, reliéfizace textu, vliv těchto aspektů na hierarchizaci textové informace. Problematika externích zásahů do vlastní závěrečné práce, výzkum v oblasti tzv. contract cheating. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (31.01.2024)
|