|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (04.09.2023)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Pavla Chejnová, Ph.D. (04.09.2023)
Základní literatura: Bendová, P. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. Cséfalvay, Z., Košťálová, M. a kol. Diagnostika a terapie afázie, alexie, agrafie, Praha: Asociace klinických logopedů ČR, 2002. Flanderková, E. Jazyk a zvláštnosti v dorozumívání afatiků. Jazykovědné aktuality, XLI, No. 1 & 2, 2004, 4–34. Klenková, J. Logopedie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. Krejčová, L., Bodnárová, Z., Šemberová, K, Balharová, K. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika, 2014. Kulišťák, P., Lehečková, L. a kol. Afázie. Praha: Grada, 1997. Kutálková, D. Opožděný vývoj řeči: Dysfázie: metodika reedukace. Praha: Septima, 2002. Lechta, V., ed. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. Mikulajová, M. Diagnostika narušeného vývoje řeči. In Lechta, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003, 60–98. Mikulajová, M., a Kapalková, S. Terapie narušeného vývoje řeči. In Lechta, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005, 33–81.
Škodová, E., Jedlička, I. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2007. Teasell, R., 2016. Aphasia and Apraxia. London, Ontario: Parkwood Institute. Vitásková, K., Peutelschmiedová, A. Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.
Doporučená literatura: Hogrefe, K., Ziegler, W., Wiesmayer, S., Weidinger, N. and Goldenberg, G., 2013. The actual and potential use of gestures for communication in aphasia. Aphasiology, vol. 27, 1070–1089. Kendíková, J., Vosmik, M. Jak zvládnout problémy dětí se školou? Děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole - praktická příručka pro rodiče, učitele a další odborné pracovníky. Praha: Pasparta, 2013. Kong, A. P.-H., Law, S.-P., Wat, W. K.-C. and Lai, C., 2015. Co-verbal gestures among speakers with aphasia: Influence of aphasia severity, linguistic and semantic skills, and hemiplegia on gesture employment in oral discourse. Journal of Communication Disorders, vol. 56, 88–102. Valenta, M. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. Vyhláška 27/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
|