Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (13.09.2023)
The first goal of the course is to provide students with experience in creating tasks that verify the expected outcomes of mathematics education at the elementary and secondary school levels. The second goal of the course is to acquaint students with selected heuristic methods for solving tasks at the elementary and secondary school levels.
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (13.09.2023)
Prvním cílem předmětu je poskytnout studentům zkušenosti s tvorbou úloh, jež ověřují očekávané výstupy matematického vzdělávání na úrovni základní a střední školy. Druhým cílem předmětu je seznámení studentů s vybranými heuristickými metodami řešení úloh na úrovni základní a střední školy.
Descriptors - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (13.09.2023)
Celková časová zátěž studenta
120 h.
Přímá výuka, prezenční studenti
24
Přímá výuka, kombinovaní studenti
11
Doba očekávané přípravy na prezenční výuku
24
Práce se studijními materiály
30
Plnění průběžných úkolů, prezenční studenti
20
Plnění průběžných úkolů, kombinovaní studenti
33
Příprava na klasifikovaný zápočet a rozprava nad testem
22
Literature - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (09.10.2023)
POLYA, G. Jak to řešit? Praha: Matfyz Press, 2016.
FUCHS, E., ZELENDOVÁ, E. Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: NÚV, 2015. https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/20617/matematika.pdf
HEJNÝ, M. a kol. Matematické úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávání. Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. Praha: ÚIV, 2010. Dostupné http://kdf.mff.cuni.cz/~jitkaadana/TIMSS2007_Publikace/M8_web.pdf