Student teaching at secondary school last usually 3 weeks. Students at first observe P.E. and after 4 observations try
to lead personally the pedagogical process ? teach P.E. at different classes of secondary school. Primary objective of
the practice is to continue in developing of the teaching skills in the conditions of secondary school.
Last update: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)
Pedagogická praxe probíhá na středních školách či středních odborných učilištích (věková kategorie 15-19 let; v
případě víceletého gymnázia 12-19 let) zpravidla blokovou formou. Tzn. výuka na fakultě neprobíhá souběžně.
Aktivity směřují k dalšímu rozvoji a zkvalitnění učitelských dovedností a kompetencí studentů. Poznání celkové
problematiky života školy v celém jejím komplexu a tím i přiblížení se k vlastní učitelské profesi. V neposlední řadě
seznámení se z administrativními nároky kladenými na dnešní učitele SŠ.
Literature -
Last update: Mgr. David Vondrášek (22.01.2018)
TILINGER, P. a kol. Pedagogické a odborné praxe v tělesné výchově a sportu : učební texty Univerzity Karlovy v Praze. Praha : Karolinum, 2009. 95 s. ISBN 978-80-246-1707-7. (interní překlad vybraných pasáží)
Last update: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)
TILINGER, P. a kol. Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum, 2014
FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.
RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 2004.
PERIČ, T., DRAGOUNOVÁ, Z. (2016). Hry a jejich využití v tréninku (především dětí). Studia sportiva, vol. 10, no. 2, pp. 140-148.
PEŘINOVÁ, R. (2018). Vychovávejme v Tělesné výchově! Program rozvíjející kritické myšlení. Tělesná výchova a sport mládeže, vol. 84, no. 4, pp. 14-18.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. David Vondrášek (22.01.2018)
Requirements for credit:
positive evaluation of the activities of the student presented by supervisor
complete dokumentation of the praxis (observation reports, preparation for P.E. lesons, personal evaluation of the teaching activities written by the student)
Last update: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)
Požadavky na zápočet:
Kladné hodnocení pedagogické praxe vedoucím učitelem ze SŠ;