course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (29.01.2022)
Teaching practice at the lower secondary school should provide students with opportunities to gain initial experience in the teaching of mathematics, to create and deepen basic didactic skills in diagnosis, assessment, communication, organisation and management of the educational environment, focusing on the educational field Mathematics and its applications. It is an opportunity for them to apply knowledge gained in pedagogy and psychology courses as well as in mathematics education courses. Students' ability to reflect on their teaching will be developed directly at schools with the help of mentors and in reflective seminars at the faculty. They will become aware of what their own conception of teaching mathematics is, which areas of the teaching profession belong to their weaker points and which they should purposefully develop in the future. The materials that students will process in the preparation, implementation and evaluation of the practice will therefore be part of their didactic portfolio and will be further worked with in the subject Didactics of Mathematics 2.
Last update: STEHLIKO (18.09.2019)
Didaktická praxe na základní škole by měla poskytnout studentům učitelství matematiky dostatečný prostor pro získávání prvních zkušeností v oblasti výchovně vzdělávací, pro vytváření a prohlubování základních didaktických dovedností v oblasti diagnostiky, hodnocení, komunikace, organizace a řízení vzdělávacího prostředí se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace. Je pro ně příležitostí, aby aplikovali poznatky získané v kurzech obecné a oborové didaktiky i pedagogiky a psychologie.
V rámci rozborů (přímo na školách či v reflektivních seminářích) náslechových hodin u učitelů fakultních škol a rozborů samostatných vyučovacích hodin realizovaných studenty bude rozvíjena sebereflexe studentů, na jejímž základě mohou dojít k poznání, jaké je jejich vlastní pojetí učitelské profese, které oblasti učitelské profese patří k jejich slabším stránkám a které by měli v dalším studiu a v rámci dalšího vzdělávání cílevědomě rozvíjet.
Materiály, které studenti zpracují při přípravě, realizaci a vyhodnocení praxe (zápis náslechu, projekt výuky, reflexe vlastní výuky, sebereflexe celé praxe), proto budou součástí jejich didaktického portfolia a bude s nimi dále pracováno v předmětu Didaktika matematiky 2.
Descriptors - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (29.01.2022)
Prezenční jednoobor
Prezenční dvouobor
Kombinovaný jednoobor
Rozšiřující
Odučené hodiny na škole
24
12
24
12
Reflexe s mentorem na škole
24
12
24
12
Reflektivní semináře na fakultě
24
12
10
10
Příprava na hodiny, vyhodnocení
48
24
48
24
Náslechy
12
8
12
8
Další činnosti na škole
30
15
24
12
Úkoly v Moodle
50
25
64
25
Celkem
212
108
206
103
Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (12.09.2019)
Literatura doporučená v kurzech didaktiky matematiky. Učebnice matematiky různých nakladatelství.
Requirements to the exam - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (29.01.2022)
Praxe je splněna, pokud student:
- odevzdá včas plán praxe dle pokynu vyučující
- odučí stanovený počet hodin za přítomnosti učitele ve škole
- plní další úkoly na škole dle Směrnice k praxi vydané Střediskem pro pedagogickou praxi a podle pokynů vyučující na fakultě
- splní úkoly vypsané v Moodle
- odevzdá vyplněný formulář přehledu praxe
- zúčastní se reflektivních seminářů
Syllabus - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (29.01.2022)
Praktická výuka na základní škole.
Seznámení se s chodem školy a pedagogickými dokumenty.
Learning resources - Czech
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (29.01.2022)
Moodle kurz - link bude zaslán přihlášeným studentům.