|
|
|
||
Last update: PaedDr. Hana Milerová (17.02.2024)
|
|
||
Last update: PaedDr. Hana Milerová (17.02.2024)
Hlavní cíl tělesné výchovy na lékařských fakultách:
začlenit pohybové aktivity, uplatňované v primární a sekundární prevenci různých onemocnění, do teorie a praxe výuky tělesné výchovy posluchačů lékařských fakult.
Dílčí cíle tělesné výchovy:
zařadit pohybové aktivity do denního režimu studenta
kompenzovat sedavý způsob života
zabránit poklesu fyzické zdatnosti
získat pohybové dovednosti, využitelné jak v lékařské praxi, tak v soukromém životě
přispět ke zlepšení sociálních vztahů v ročnících a studijních skupinách
V teoretické části získat základní orientaci v problematikách:
emoční prožitky - estetické, volní vlastnosti, koheze, pocit z vítězství
fyziologické hledisko - funkční kapacita, odezva organismu
morfologické hledisko - somatotypy
ontogeneze z hlediska pohybových schopností
doporučený věk pro začátek tréninku v jednotlivých sportech
sporty vhodné i ke kompenzaci jiných pohybových činností
sporty provozované pouze s vhodnou kompenzací
kontraindikace z hlediska věku, zdravotního oslabení či po úrazu
svalové disbalance, jednostranné zátěže
kompenzace - cvičení protahovací, dechové
regenerace - sauna, masáž, voda, vzduch, bahno
materiály - povrchy, obuv, oděv, náčiní, fixace
úrazy - prevence, nejčastější druhy zranění, první pomoc, rehabilitace, postupné zatěžování |
|
||
Last update: PaedDr. Hana Milerová (17.02.2024)
DOVALIL, Josef a kol. Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha [i.e. Velké Přílepy]: Olympia, 2012. 331 s. ISBN 978-80-7376-326-8.
MCARDLE, W., KATCH, F., KATCH ,V. Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2010, 1038 s. ISBN 0781797810, 9780781797818 |
|
||
Last update: PaedDr. Hana Milerová (17.02.2024)
Hlavní cíl tělesné výchovy na lékařských fakultách:
začlenit pohybové aktivity, uplatňované v primární a sekundární prevenci různých onemocnění, do teorie a praxe výuky tělesné výchovy posluchačů lékařských fakult.
Dílčí cíle tělesné výchovy:
zařadit pohybové aktivity do denního režimu studenta
kompenzovat sedavý způsob života
zabránit poklesu fyzické zdatnosti
získat pohybové dovednosti, využitelné jak v lékařské praxi, tak v soukromém životě
přispět ke zlepšení sociálních vztahů v ročnících a studijních skupinách
V teoretické části získat základní orientaci v problematikách:
emoční prožitky - estetické, volní vlastnosti, koheze, pocit z vítězství
fyziologické hledisko - funkční kapacita, odezva organismu
morfologické hledisko - somatotypy
ontogeneze z hlediska pohybových schopností
doporučený věk pro začátek tréninku v jednotlivých sportech
sporty vhodné i ke kompenzaci jiných pohybových činností
sporty provozované pouze s vhodnou kompenzací
kontraindikace z hlediska věku, zdravotního oslabení či po úrazu
svalové disbalance, jednostranné zátěže
kompenzace - cvičení protahovací, dechové
regenerace - sauna, masáž, voda, vzduch, bahno
materiály - povrchy, obuv, oděv, náčiní, fixace
úrazy - prevence, nejčastější druhy zranění, první pomoc, rehabilitace, postupné zatěžování |