|
|
|
||
Předmět umožní studentkám a studentům proniknout do specifických historických, hodnotových a metodických
východisek a metod podpory pracovníků ve službách, jejichž součástí je sociální práce, jejich dopadů na kulturu
organizací, principů a způsobů organizování supervize v různých částech světa a způsobů začlenění supervize do
rozvoje kvalitní praxe v pomáhajících profesích.
Last update: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Student/ka: objasní historický vývoj a porovná společenské a profesní determinanty, hodnoty a organizační formy i legislativní ukotvení supervize v sociální práci a jiných pomáhajících profesích v mezinárodním kontextu umí plánovat uspořádání supervize v souladu s posláním organizace, její vnitřní organizací, kulturou a strukturou umí vyjednat supervizní kontrakt adekvátní potřebám organizace formuluje vztahy mezi supervizí a řízením a jejich úlohou v organizaci porovná způsoby organizování a formy supervize v sociální práci a dalších pomáhajících profesích v různých částech světa získá vlastní zkušenost se skupinovou supervizí a peer supervizí Last update: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Studenti/ky před každým modulem výuky samostatně prostudují a písemně zrealizují úkoly zadané v učebním textu v moodlu jako přípravu na další výklad, resp. na cvičení. Seminární práce obsahuje samostatnou analýzu vybrané organizace dle zadání, včetně návrhu supervizního kontraktu. Last update: Pištěková Romana (06.01.2022)
|
|
||
Povinná:
Last update: Pištěková Romana (13.01.2022)
|
|
||
Obsah z hlediska teorie:
Okruh 1: Vývoj supervize jako metody ve světě (historie 19.-20. stol.) - Myšlenkové proudy utvářející supervizi; Převládající pojetí supervize v různých zemích a profesních oblastech - Vývoj supervize na našem území (historie, subjekty, oblasti uplatnění supervize, legislativa či dohody, organizace); Současný stav supervize v Evropě (úroveň řešených otázek, evropské asociace, webové stránky a časopisy, výuka supervize)
Okruh 2: Význam supervize jako podpory pracovníků v sociálních a zdravotnických službách - Formy a metody supervize; Kontrakt supervize, jeho komponenty a vyjednávání - Odpovědnost supervizora, supervizantů a zadavatelů supervize; Reflexe - pojem v pomáhajících profesích, podmínky účinné reflexe
OKRUH 3: Andragogický model učení a jeho využití ve vzdělávací supervizi; Kompetence jako pojem, důkazy a kritéria kompetencí, kompetence v supervizi a v řízení- hlavní rozdíly; Supervize v organizaci - témata vhodná k řešení supervizí, význam kultury supervize a organizace.
Last update: Pištěková Romana (07.01.2022)
|