|
|
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Beneš, Dr. (10.06.2020)
včetně filmu a různých forem online médií a používání sociálních médií. Studenti se naučí, jak byla tato média použita v teologickém studiu a jaké výhody a výzvy mohou jejich použití přinést. Naučí se také pracovat s různými médii a seznámí se s tím, jak různá média fungují. Kurz bude obsahovat dva prvky. První z nich bude poučný, naučí se číst a zapojovat se do filmu, televize, internetu a sociálních médií jako médií. Studenti se prostřednictvím studia konkrétních příkladů podívají na konstrukci každého média. Ve druhé fázi budou požádáni, aby provedli prezentaci zvoleného teologického tématu pomocí konkrétního mediálního příkladu. |
|
||
Last update: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (31.10.2019)
Cílem předmětu je, aby si studenti teologie osvojili základy mediální práce. Media představují jednu z platforem, na kterých se teologicky vzdělaní lidí vyjadřují ve veřejném prostoru. Kvalitní teologická průprava - a to zejména v oboru zaměřeném na ekumenismus - se neobjede bez schopnosti absolventů komunikovat srozumitelně a čtivě obsahy vlastního oboru širší veřejnosti. |
|
||
Last update: Mgr. Ladislav Beneš, Dr. (10.06.2020)
BENDOVÁ, H. a STRNAD, M, (eds.). Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014, 763 s. ISBN 978-80-7331-313-5. BOSMAN, F. Gaming and the Divine. A New Systematic Theology of Video Games. Abingdon: Routledge, 2019, 278 s. ISBN 978-1-138-57956-9 COLE-TURNER, R. Commodification and transfiguration: Socially mediated identity in technology and theology. Hervormde teologiese studies [online]. 2019, vol. 75, s. 1-11 DOI: 10.4102/hts.v75i1.5349. ISSN 02599422. JIRAK, J. a KÖPPLOVÁ, B. Masová media. 2. přepracované vydání. Praha: Portal, 2015, 320 s. ISBN 978-80-262-0743-6 MARSH, C. Theology Goes to the Movies: An Introduction to Critical Christian Thinking. London: Routledge, 2007, 192 s. ISBN 978-0-415-38012-6. MCINTOSH, E. Belonging without Believing: Church as Community in an Age of Digital Media. International Journal of Public Theology [online], 2015, vol. 9, s. 131-155 DOI: 10.1163/15697320-12341389. ISSN 18725171. MONACO, J. How To Read A Film. Movies, Media and Beyond. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press, 2009, 736 s. ISBN 9780195321050 NOBLE, I. Theological Interpretation of Culture in Post-Communist Context: Central and East European Search for Roots. Farnham: Ashgate, 2010, 230 s. ISBN 978-1-4094-0007-3. RICHARDS, A. Unfriending Jesus: Social Media and the Search (Engines) for Faith. Crucible 2015, s. 10-19. ISSN 00112100. WISE, J. The Social Church. A Theology of Digital Communication. Chicago : Moody Publishers, 2014, 189 s. ISBN 978-0-8024-0987-4. Příslušná literatura bude vyučující průběžně sdělována. |
|
||
Last update: Mgr. Petr Jandejsek, M.A., Th.D. (31.10.2019)
Zápočet obdrží studenti, kteří se zúčastní celého kurzu, budou aktivně plnit zadané úkoly a vypracují závěrečnou práci v oblasti mediálního sdělení. |