|
|
|
||
Didaktika basketbalu v podmínkách sportovního tréninku (s přihlédnutím k realizaci u dětí a mládeže). Požadavky
na rozvoj herní výkonnosti v aspektech současného pojetí herního výkonu světové elitní úrovně. Didaktické
tendence a současné přístupy k tvorbě učebních podmínek.
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
DOBRÝ, L., VELENSKÝ, E. Košíková. Teorie a didaktika. Praha : SPN, 1987. DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha : Olympia, 1988. DOBRÝ, L. Didaktika sportovních her. Praha : SPN 1988. DOBRÝ, L. a kol. Integrovaná praxe ve sportovních hrách. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, 2/2011. s. 7-17. ISSN 1210-7689. JANSA, P. a kol. Pedagogika sportu. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2012. PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009. VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005. VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008. VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Děti a basketbal? Nechme je hrát! Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 78, č. 3/2012, s. 29-35. VELENSKÝ, M. Jak na základy obrany v basketbale dětí. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 79, č. 3/2013, s. 26-30 (I. část), ročník 79, č. 4/2013, s. 28-33 (II. část) Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
1. Rekapitulace základních pojmů v didaktice sportovních her. Objekty a subjekty řízení v didaktickém procesu ve sportovních hrách. Záměry a cíle didaktiky sportovních her s přihlédnutím k oblastem realizace (školní TV x sportovní trénink). Herní dovednosti. 2. Rekapitulace determinant individuálního a týmového herního výkonu. 3. Tvorba didaktického systému učiva zejména u dětí a mládeže. Charakteristika současného elitního basketbalu a důsledky pro pojetí tréninkového procesu dětí a mládeže. Interpretace pojmu „učivo“ s přihlédnutím k použití v tréninkovém procesu ve sportovních hrách. 4. Součásti tréninkového procesu a jejich aplikace v integrované praxi. Kondiční trénink. Teoretické přístupy k řešení otázek rozvoje herní výkonnosti ve sportovním tréninku. 5. K pojetí integrované praxe, aplikace metodicko-organizačních forem. Přístupy k problematice basketbalu dětí a mládeže. Možnosti a význam modifikací pravidel basketbalu. Interpretace pojmu „hra“ ve prospěch rozvoje herní výkonnosti u dětí a mládeže. 6. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda věcné a časové strukturace herních činností v didaktice basketbalu. 7. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda koncentrace a distribuce herních činností v didaktice basketbalu. 8. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda manipulace se zatížením v bio-energetickém smyslu v didaktice basketbalu. 9. Didaktické styly. Význam a možnosti aplikace. Motivace hráčů a hráček k učení. 10. Diagnostika, diagnostikování ve sportovních hrách. Klasifikace, techniky, význam. K problematice testování ve sportovních hrách. 11. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvantitativní analýzy herního výkonu. 12. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvalitativní a kombinované analýzy herního výkonu. 13. Seminář k námětům bakalářských prací. Osnova a zpracování bakalářských prací. 14. Závěrečná lekce, shrnutí, udílení zápočtů. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|