|
|
|
||
Vstup do studia specializace – trenérství basketbalu. Interpretace základních pojmů v teorii a v didaktice
basketbalu, obecnější informace o sportovní hře s tematickým zaměřením na historii, řízení, obsah a klasifikaci
herních činností. Základy didaktiky sportovní hry.
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005. VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008. VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Význam pravidel basketbalu a jeho modifikace. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, č. 4/2011, s. 11-19. VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Děti a basketbal? Nechme je hrát! Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 78, č. 3/2012, s. 29-35. Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
Hodnocení (požadavky k získání zápočtu)
1/ Účast ve výuce; 2/ Písemný test (v zaměřenosti na probírané učivo). Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
1. Interpretace pojmů „teorie“, „didaktika“ a jejich stručná charakteristika v aspektech sportovní hry. Odborná terminologie, schematický záznam herních činností a situací. 2. Historie basketbalu ve světě a v Česku, resp. v Československu. 3. Řízení basketbalu v celosvětovém a kontinentálním měřítku. FIBA, soutěže řízené FIBA. 4. Řízení basketbalu v ČR, ČBF, soutěže řízené ČBF. 5. Význam pravidel sportovních her, charakteristika sportovních her, modifikace sportovních her. 6. Interpretace pravidel FIBA, aplikace pravidel v basketbalu dětí. 7. Rekapitulace tematických okruhů v teorii basketbalu. 8. Interpretace stěžejních didaktických pojmů v aspektech zaměřenosti na sportovní hry, činnost trenéra, činnost hráče (hráčky) v didaktickém procesu. 9. Didaktický proces v charakteristice záměrnosti. Cíle a úkoly didaktického procesu v perspektivách rozvoje výkonnosti. 10. Didaktický systém učiva, charakteristika současného basketbalu elitní seniorské úrovně. 11. Klasifikace a přehled herních činností jednotlivce. 12. Klasifikace a přehled herních kombinací. 13. Klasifikace a přehled herních systémů. 14. Závěrečná lekce, shrnutí, test.
Last update: Mejsnarová Linda, Mgr., Ph.D. (19.06.2019)
|