|
Files | Comments | Added by | |
TZD SH PS 23_24_UPDATE.pdf | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. | ||
1.přednáška_ Didaktické formy a didaktické metody; grafické značení.pptx | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. | ||
3.přednáška_Didaktický proces ve sportovních hrách – základní pojmy a charakteristika, interakční podstata.mp4 | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. | ||
5.přednáška_ sport.instituce, řízení soutěží, hrací a soutěžní řády.mp4 | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. | ||
6.přednáška_Modifikova né SH; SH pro zdravotně a mentálně postižené občany.mp4 | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. | ||
7.přednáška_TaZD SH 1 Teorie SH,systematika.pptx | Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. (24.09.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. (29.09.2023)
Cílem předmětu je poskytnout teoretické zázemí z oblasti didaktiky vybraných sportovních her - konkrétně: fotbalu, softbalu, florbalu, basketbalu, volejbalu, házené a vybraných netradičních sportovních her. Cvičení jsou směřována k budování a rozvoji didaktických kompetencí studentů. Student zná a umí popsat klíčové body techniky jednotlivých sportovních her. Student zná metodiku nácviku uvedených sportovních her, umí zvolit patřičná cvičení při jejich nácviku, vysvětlit jejich cíl a zná základní chyby. Student má pohybové kompetence k ukázce průpravných cvičení, herních cvičení a průpravných her - výše uvedených sportovních her. Student aplikuje poznatky ze základních teoretických předmětů do oblasti didaktiky sportovních her. Student je plně kompetentní vést rozcvičení v jakékoli sportovní hře. Student umí po obsahové a organizační stránce připravit vyučovací jednotku s obsahem sportovní hry - fotbal, basketbal, volejbal, házená, florbal, softbal a některé netradiční sportovní hry. Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnotit program zaměřený na nácvik základních dovedností jednotlivých sportovních her. Je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků. V rámci přípravy a realizace programu dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít. Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít. Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Pravečková, Ph.D. (15.10.2021)
Požadavky k udělení zápočtu: 1/ Aktivní účast ve cvičeních (max. 3 absence) 2/ Didaktický výstup na zadané téma (téma – viz dále) + písemná příprava na didakt.výstup
Požadavek k vykonání zkoušky (= ústní pohovor): Udělení zápočtu. (Bez udělení zápočtu a jeho zapsání do SISu se nelze na ZK ani přihlašovat. Jinak hrozí propadnutí termínu). |
|
||
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (11.10.2022)
PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Karolinum 2009. TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her. Praha : Univerzita Karlova, 2007. Pravidla sportovních her. |
|
||
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (11.10.2022)
Přednášky: 1. Didaktické formy a didaktické metody; didaktické aspekty učení herním dovednostem – pojetí ve školní TV. 2. Didaktické styly (definice, význam, aplikace). 3. Didaktika SH; didaktický proces ve sportovních hrách – základní pojmy a charakteristika, interakční podstata; didaktický systém učiva, k problematice rozvoje HV ve školní TV. 4. Teorie individuálního a týmového herního výkonu – determinanty, deformační faktory. Základy diagnostiky herního výkonu. 5. Modifikované sportovní hry; sportovní hry pro zdravotně a mentálně postižené občany. 6. Sportovní instituce (ve sportovních hrách) na mezinárodní a národní (české) úrovni, řízení soutěží ve SH (hrací systémy), hrací a soutěžní řády. 7. K pojmům „teorie SH“, historie moderních SH, třídění SH, systematika, grafické značení. Cvičení: 1.Využití didaktických forem a metod v softballu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v pálkovacích sportovních hrách (soft.hřiště); 2/ Specifika výuky softbalu (pálkovacích sportovních her) ve školní TV (soft.hřiště); 3/ Didaktické výstupy studentů (soft.hřiště, softbal); 4/ Využití didaktických forem a metod ve fotbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve fotbalu (fot.hřiště); 5/ Specifika výuky fotbalu ve školní TV (fot.hřiště); 6/ Didaktické výstupy studentů (fot.hřiště, fotbal); 7/ Využití didaktických forem a metod v basketbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v basketbalu (přetl. hala); 8/ Specifika výuky basketbalu ve školní TV (přetl.hala). 9/ Didaktické výstupy studentů (přetl.hala, basketbal). 10/ Využití didaktických forem a metod ve florbalu, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve florbalu (přetl.hala); 11/ Specifika výuky florbalu ve školní TV (přetl.hala); 12/ Didaktické výstupy studentů (přetl.hala, florbal); 13/ Využití didaktických forem a metod v házené, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky v házené (přetl.hala); 14/ Specifika výuky házené ve školní TV (přetl.hala); 15/ Didaktické výstupy studentů (přetl.hala, házená); 16/ Využití didaktických forem a metod ve volejbale, aplikace a význam didaktických stylů a základy diagnostiky ve volejbale (přetl.hala); 17/ Specifika výuky volejbalu ve školní TV (přetl.hala); 18/ Didaktické výstupy studentů (přetl.hala, volejbal); |
|
||
Last update: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (21.10.2022)
Odkaz na studjní opory v MOODLE: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4898
|