|
|
|
||
The subject provides an university basis of theory and practice of an educational process in the training of sport coaches of different sports´ branches. The subject informs about the development and division of pedagogy as well as of current educational conceptions. However, the focus of the subject lies in those pedagogical fields, which are closely related to a coaches´ practice. Mainly it goes about topics such as personality of an athlete as well as of a coach, communication, cognitive, social and motor learning, experiential pedagogy, ethics in pedagogy and ontogeny. The aim of the subject is to provide to students the knowledge base from the pedagogy as well as the interconnection of pedagogical knowledges with the real sport´s practice. Further, it would provide the application of gained knowledges.
Last update: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (12.03.2023)
|
|
||
JANSA, P., JŮVA, V., KOCOUREK, J. SVOZIL, Z. & K. KOVÁŘ. (2018). Pedagogika sportu. Praha: Karolinum. JANSA, P., KOTLÍK, K & NĚMEC, J. (2014). Komparace názorů a postojů české veřejnosti k životosprávě, pohybovým aktivitám. Edtion ed. Praha: Karolinum. JANSA, P. (2009). Sportovní příprava. Edtion ed. Praha: Q Art. ŠTVERÁK, V., ČADSKÁ, M. (2007). Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Edtion ed. Praha: Karolinum. ARMOUR, K. (2013). Sport pedagogy: An introduction for teaching and coaching. Edtion ed.: Routledge. TINNING, R. (2009). Pedagogy and human movement: Theory, practice, research. Edtion ed.: Routledge. Last update: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (12.03.2023)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: v prvním termínu písemný test, v dalších termínech ústní zkouška. Písemný test je přehledový ze všech témat. Ústní zkouška se koná z 1 losovaného tématu. Přehled zkušebních témat: 1. Obecná východiska a hlavní znaky pedagogiky, členění pedagogiky, základní pojmy pedagogiky 2. Vznik a vývoj pedagogiky sportu 3. Sportovní a olympijská výchova 4. Fair-play a agresivní chování ve sportu 5. Sportovec jako subjekt řízený a trenér jako subjekt řídící, osobnost sportovce a trenéra 6. Role trenérů a jejich typologie 7. Komunikace, komunikační dovednosti trenéra 8. Sportovní kariéra 9. Zásady, metody, úkoly a cíle ve sportu 10. Ontogeneze a její periodizace 11. Mladší školní věk a sport 12. Starší školní věk a sport 13. Adolescence a sport 14. Sport v dospělosti a stáří 15. Charakteristika současného sportu 16. Motorické učení 17. Sociální učení 18. Paměť Last update: Kotlík Kamil, PhDr., Ph.D. (12.03.2023)
|
|
||
Přednášky: 1. Úvod do pedagogiky 2. Historické kořeny vzniku pedagogiky sportu 3. Motorické učení 4. Sociální učení 5. Kognitivní učení 6. Zážitková pedagogika 7. Osobnost sportovce a trenéra 8. Komunikace v tréninkovém procesu 9. Fair-play ve sportu 10. Zážitková pedagogika 11. Ontogeneze 12. Ontogenetická stadia a sport Last update: Kloučková Marcela (13.03.2023)
|