The course introduces students to marketing applications in the field of sports. It characterizes sport as a sports industry and deals with its individual segments, as well as sports products and their specifications, which determine the success of their sales. Students work on model tasks in the field of marketing and sponsorship of sports organizations and sporting events.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje. Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování sportovních organizací a sportovních akcí.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
Aim of the course -
The aim of the course is to acquaint students with the global characteristics of the development of world marketing and at the same time to apply the knowledge of marketing to sport through seminars and project tasks.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
Cílem předmětu je získání znalostí a přehledu o vývoji teorie marketingu sportu a možných aplikací marketingu do oblasti sportu. Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, znalostí a dovedností, které student studiem Marketingu sportu získá.
Student po absolutoriu sportovního marketingu umí, tedy získá vědomosti umožňující
- popsat a vysvětlit tržní situaci ve sportu;
- vymezit vlastnosti sportovních produktů;
- popsat a odlišit přístupy různých autorů ke klasifikaci sportovních produktů;
- popsat a vysvětlit působení tržního mechanismu ve sportu;
- popsat a odlišit marketingový mix pro sportovní akce, sportovní služby, sportovní organizace;
- vysvětlit problematiku prodeje reklamy ve sportu v návaznosti na užití specifických médií a masových médií ve sportu;
- vysvětlit problematiku sponzorování sportu;
- připravit podklady pro jednání s partnerem sportu;
- navrhnout sponzorskou a darovací smlouvu;
- vypracovat projekt sponzoringu pro sportovní akci;
- prezentovat vývojové trendy marketingu sportu preferované jednotlivými autory i marketingovými agenturami.
Student po absolutoriu předmětus chopen srozmitelně a přesvědčivě sdlovat laikům i odborníkům informace o problematice marketingu sportu včetně vlastních názorů a zejména ve vztahu krealitě České republiky.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (16.08.2023)
Course completion requirements -
credit: elaboration of a project task and its justification
exam: passing a written test
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
Zápočet: vypracování projektové úlohy a její zdůvodnění Zkouška: absolvování písemného testu
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
Literature -
DEES, W., WASH, P., McEVOY, CH., McKELVEY, S.,MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. 5th Edition. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2022. p.475. ISBN 987-1-4925-9462-8.
FREYER,W. Sport-marketing. Modernes Mareketing-Mangement für die Sportwirtschaft. 5. neu bearbeitete Auflage. Berlin : Erich Schmidt Verlag, 2018. 709 s., ISBN 978-3-503-17674-8.
GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.
GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.
FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
DEES, W., WASH, P., McEVOY, CH., McKELVEY, S.,MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. 5th Edition. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2022. p.475. ISBN 987-1-4925-9462-8. FREYER,W. Sport-marketing. Modernes Mareketing-Mangement für die Sportwirtschaft. 5. neu bearbeitete Auflage. Berlin : Erich Schmidt Verlag, 2018. 709 s., ISBN 978-3-503-17674-8. GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217. GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3. FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Jak dělat reklamu. 4. doplněné a rozšířené vydání. Praha: Grada., 2018. 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7. HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
Requirements to the exam -
credit: elaboration of a project task and its justification
exam: passing a written test
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
Zápočet: vypracování projektové úlohy a její zdůvodnění Zkouška: absolvování písemného testu
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)
Syllabus -
Lectures:
1. Application of marketing in sports. Marketing applications in sports.
2. Sport as a sports industry. Sports industry segments.
3. Products tradable in sports. Different approaches to classifications of sports products.
4. Physical education and sports services as a product. Service quality management.
5. Market situation in sport. The special effect of the market mechanism.
6. Marketing mix in sports
7. Trends and development of sports marketing in the Czech Republic. Megatrends in sports and their influence on sports marketing.
Seminars:
1 Project task (assignment).
2. Partial concepts of marketing in sport. Marketing communication in sport. Sports advertising and its features.
3. Sales of advertising in sports facilities. Promotional strategies for sports facilities. Advertising sales techniques in sports - evaluation of effectiveness. Advertising as a source of income for sports organizations.
4. Sports sponsorship. Sponsorship from the position of companies. Marketing and communication goals of companies. Sponsorship from the position of sports organizations. Offer for sponsors. Legal regulation of sponsorship.
5. Comprehensive concepts of marketing in sports. Olympic marketing.
6. Brand in sports. Marketing research in sport.
7. Evaluation of the processed project task by teams.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (19.12.2021)
Přednášky:
Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.
Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.
Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.
Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.
Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.
Marketing mix ve sportu
Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Megatrendy ve sportu a jejich vliv na marketing sportu.
Semináře:
Projektová úloha (zadání).
Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.
Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení. Techniky prodeje reklamy ve sportu – hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.
Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.
Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.
Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.
Zhodnocení zpracované projektové úlohy po týmech.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (03.05.2022)