SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Public Relations of sport organizations - PMNG141N
Title: Public Relations of sport organizations
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)
The course acquaints students with the purpose and principles of communication and corporate public relations. It also deals with the survey and influencing of public opinion and target groups, the cultivation of image and the overall media policy and philosophy of the modern approach of the company to the public.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Studenti kurzu získají vědomosti o hlavních činnostech PR ve sportovních organizacích, v rámci cvičení budou tyto vědomosti aplikovat na praktických příkladech. Získají tak potřebné základní zkušenosti a dovednosti pro budoucí práci v oblasti sportovního PR.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

zápočet:

zpracování praktických projektů

zkouška:

zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu

Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Povinná literatura:

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.

SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. 2. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 80-247-0564-8.

TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.

Doporučená literatura:

FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1.

HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.

STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

zápočet:

zpracování praktických projektů

zkouška:

zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (27.01.2021)

Přednášky:

1. Úvod do public relations, definice, základní pojmy, vztah PR a image organizace

2. Systém corporate identity (firemní identity) sportovních organizací

3. Firemní kultura a její prvky ve sportu

4. Firemní komunikace se zájmovými skupinami ve sportovním prostředí

5. Firemní design, prvky značky, hodnota značky

6. Zájmové skupiny ve sportovním prostředí

7. Media relations, vliv masmédií na image sportovních organizací

8. Zásady komunikace s médii

9. Prostředky a nástroje pro komunikaci s médii

10. Tiskové akce pro média

11. Krizová komunikace v public relations

12. Corporate publishing

13. Digitální a online nástroje pro public relations

14. Sportovní PR eventy

Semináře:

1. Koncepce firemní kultury ve sportovních organizacích, případové studie

2. Tvorba strategie firemní komunikace pro sportovní subjekty, případové studie

3. Tvorba firemního designu a prvků značky, případové studie

4. Brand building sportovců, případové studie

5. Analýza zájmových skupin

6. Praktické cvičení komunikace s médii

7. Analýza a tvorba informačních materiálů pro zástupce médií, případové studie

8. Příprava a tvorba promo videa, analýza praktických příkladů

9. Monitoring médií

10. Tvorba prvků corporate publishingu, analýza praktických příkladů

11. Rozbor komunikace s veřejností v krizových situacích ze sportu

12. Digitální a online komunikace sportovních organizací, rozbor případových studií

13. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

14. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (13.02.2023)

Studijní materiály - Moodle:
- https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=571
- (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Public Relations of Sport Organizations)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html