The course is focused on the basic principles of financing sports clubs, sports club management in terms of leadership, focusing on target groups of customers, sports club product offerings, sponsorship and building club identity and brand image. Emphasis is placed on practical examples and demonstrations of different approaches and concepts of selected sports clubs from different sports. The given areas are focused not only on the functioning of sports clubs, but also on the coaches themselves, as individuals. The course outlines possible directions of ideas and thoughts on how to manage a sports club and coaching activities in the current market environment.
Last update: Voráček Josef, PhDr., Ph.D. (18.09.2020)
Předmět je zaměřen na základní východiska financování sportovních klubů, řízení sportovního klubu z hlediska
leadershipu, zaměření se na cílové skupiny zákazníků, nabídky produktů sportovního klubu, sponzoringu a
budování klubové identity a image značky. Důraz je kladen na praktické příklady a ukázky různých přístupů a pojetí
vybraných sportovních klubů z různých sportovních odvětví. Dané oblasti jsou zaměřeny nejen na fungování
sportovních klubů, ale také samotných trenérů, jako individualit. Předmět tak nastiňuje možné směry idejí a
myšlenek, jak řídit sportovní klub a trenérskou činnosti v současném tržním prostředí.
Last update: Kolář Jiří, Mgr. (20.06.2019)
|