V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají teoretická
východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální
skupiny. Získají dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich
interpretaci.
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.
VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK - k dispozici na přiloženém CD-romu.
Literatura k distančnímu studiu:
HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha : Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1.
KUTÍNOVÁ, Z., WIEDENOVÁ, M. Úvod do psychologie pedagogické a sociální. Liberec: Technická univerzita, 2001.
Syllabus - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních
a skupinových vztahů;
diagnostika sociálních vazeb;
autorita a její přijetí skupinou;
pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti,
motivace, zájmu;
utváření hodnotového systému;
styly výchovy, vývoj dětí při různých stylech výchovy.