|
|
|
||
|
The course includes theoretical and practical knowledge and skills in school communication: school principal, teacher, assistant, pupils and parents
1. Communication and pedagogical communication
2. Principles of effective communication in the school environment.
3. Different types of communication between school actors
4. Critical points of communication in the school
5. Training of basic communication skills
Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
|
1. Studenti se seznámí s teoretickými východisky komunikace ve škole, s vybranámi strategiemi komunikace a komunikačními situacemi. 2. Studenti na videu analyzují komunikační situace a jejich strukturu z hlediska bezpeční, efektivnosti , potřeb a cílů různých aktérů 3. Studenti se seznámí s komunikačními postupy, které mohou využít ve škole a jejich teoretickými východisky. 4. Studenti procvičí vybrané komunikační postupy na různých školních situacích, reflektují je a adaptují pro své potřeby. Last update: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
|
Podmínky ukončení kurzu:
Last update: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
|
Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno, Paido. Mareš, J. , Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno, CDVU MU. Rollnick, S. , Kaplan, G., Rutschman, R. (2017) Motivační rozhovory ve škole. Praha, Portál Šeďová, K.; Švaříček, R.; Šalamounová, R. (2010). Komunikace ve školní třídě. Praha, Portál, 2010. Shan, S., Li, C.; Shi, J.; Wang, L., & Cai, H. (2014). Vliv efektivní komunikace, sdílení výsledků a pozitivního prostředí ve třídě na výkon při učení. Systems Research and Behavioral Science , roč. 31. č. 3, s. 471-482.
Last update: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
|
1. Komunikace a pedagogická komunikace - základní pojmy a teorie. Studenti se seznamí s hlavními okruhy komunikace ve škole a umí je třídit a charakterizovat. 2. Zásady efektivní komunikace ve školním prostředí. Symetrická a asymetrická komunikace. Motivační rozhovor. Studenti se seznámí se základy efektivní komunikace, vyzkouší si ve skupinách různé komunikační postupy, přemýšlí o nich a aplikují je na vybraných školních komunikačních situacích. 3. Různé typy komunikace školních aktérů mezi sebou - zvláště komunikace učtelé mezi sebou a vedením školy (sdílení zkušenosti), asistent pedagoga - učitel (řízení práce), komunikace mezi dětmi (možnosti učitele v jejím řízení - programy pro děti, třídnícké hodiny), komunikace učitel - žáci (pedagogická komunikace a její znaky), komunikace škola- rodina. Studenti analyzují různé školní situace z hlediska komunikace. Umí použít různá kriteria - bezpeční ve škole, klima, postupy a strategie, chyby aktérů, efekty komunikace. 4. Kritická místa komunikace ve škole - zajímavé školní situace a jejich analýza. Studenti analyzují problematické školní situace z hlediska komunikace. Navrhují nová řešení takových situaci, zkoušejí jejich použití a adaptují je pro své potřeby. 5. Nácvik základních komunikačních dovedností - nástroje komunikace a jejich zkoušení. Studenti procvičují konkrétní školní situace podle navržených komunikačních strategií, umí je reflektovat a měnit. Last update: Battistová Eva, PaedDr. (08.02.2024)
|
|
||
|
https://pedfuk.padlet.org/idaviktorov/efektivn-komunikace-ve-kole-q3zhaovcp9f5n53l Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
