|
|
|
||
The subject is focused on the presentation of complex explanatory motivational schemas enabling students to increase their comprehensibility of this complicated phenomena at school. The main aim is to inspire students using specific methods of pedagogical diagnostis and interventions to employ well-considered work with pupil´s motivation at school.
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě plnění povinných průběžných úkolů, které budou v moodlu. Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Blatný, M. (2010): Psychologie osobnosti. Praha, Grada. Csikszentmihalyi, M. (2017): Flow a práce. Praha, Portál. Hrabal, V., Man, F., Pavelková,I. (1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Maslow, A. H. (2021): Motivace a osobnost. Praha, Portál. Nakonečný, M. (1996): Motivace lidského chování. Praha, Academia. Pavelková, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018). Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, LXII/4, s. 350 -365. Pavelková, I., Kubíková, K., Boháčová, A. (2020): Strach a školní výkon. Pedagogika, 70/2, s. 139 – 156. Soukup, J. (2020): Motivační rozhovory v praxi. Praha, Portál. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé a dlouhodobé strategie podpory učební motivace. Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb. Motivování žáků ve škole a v rodině. Atribuce a výkonová motivace. Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti. Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace. Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Studující na základě absolvování předmětu dokáží: - definovat vnější a vnitřní zdroje motivace ve škole, - charakterizovat alespoň 3 teorie motivace a vysvětlit jejich aplikaci ve školním prostředí, - popsat zákonitosti učení a vliv motivace na učení a jeho výsledky, - vysvětlit proces rozvoje poznávacích, výkonových a sociálních potřeb a perspektivní orientace u žáků/studujících, - uvést příčiny žákovské nemotivovanosti a definovat přiléhavá doporučení a efektivní strategie k udržení motivace, - popsat aspekty strachu a nudy ve školním prostředí, - samostatně provádět autodiagnostickou činnost v oblasti motivace. Last update: Vozáb Němcová Dana (07.10.2024)
|