Multiculturality in Education - OPNZ1P002B
|
|
|
||
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v české multikulturní společnosti, vede studenty k chápání a přijímání různorodosti a plurality jako pozitivních jevů a rozdíly mezi lidmi z různých kultur vnímat jako přínosné. Kritická analýza a pochopení odlišností jsou zaměřené na utváření motivace k interkulturním výměnám a podpoře solidarity a schopnosti reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními otázkami vzdělávání a výchovy k multikulturalismu, který přispívá k vytvoření respektu mezi kulturami.
1. Stereotypizace.
2. Typické předsudky a jejich předcházení.
3. Multikulturalita a interkulturalita.
4. Interkulturní komunikace.
5. Multikulturalita v edukaci.
6. Multikulturní výchova v RVP.
7. Současné trendy ve vzdělávání ve světě ve vztahu k multikulturní výchově. Last update: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (27.12.2023)
|
|
||
BALVÍN, J. (2012). Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R. ERIKSEN, T. H. (2007). Antropologie multikulturních společností. Rozumět identitě. Praha: Triton. PRŮCHA, J. (2001). Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV. ŠIŠKOVÁ, T. (2001). Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál. ŠIŠKOVÁ, T. (2008). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. Last update: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (27.12.2023)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8002 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (27.12.2023)
|