|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi bilingvní výuky na základě obsahově a jazykově integrovaného vyučování vycházejícího z metody CLIL (Content and Language Integrated Learning). Studenti se seznámí s principy tzv. hard i soft CLIL, což podpoří větší šíři využití této metody v reálné výuce. Poznají příklady dobré praxe pro výuku různých odborných předmětů v angličtině, němčině, francouzštině a ruštině. Obsahem předmětu jsou témata:
1. Pojem CLIL
2. Principy a cíle CLIL výuky
3. Východiska pro uplatnění metody CLIL
4. Plánování a struktura hodin s využitím metody CLIL
5. Práce s chybou při výuce CLIL
6. Příklady aktivit metody CLIL
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (12.01.2024)
|
|
||
Kol. autorů [neuvedeno]. Cizí jazyky pro život. Nebojte se CLIL. Dostupné na <http://www.nidv.cz/images/npublications/publications/files/12%20Nebojte%20se%20CLIL.pdf>. Praha: NIDV, 2015. ISBN 978-80-86956-79-4. BENEŠOVÁ, B., VALLIN, P. CLIL – inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-821-9. COYLE, D., HOOD, P., MARSH, D. CLIL Cntent and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ L., VOJTKOVÁ, N. CLIL ve výuce. Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87652-57-2. WOLFF, D. Bilingualer Sachfachunterricht/CLIL. In: Hallet, W., Königs, F.G. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachendidaktik. Fulda: Kallmeyer, 2010. S. 298-302. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (12.01.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8439 Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (12.01.2024)
|