|
|
|
||
Cílem předmětu je informovat a vést učitele, resp. budoucí učitele k odpovědnému životu v reálném a proměnlivém světě a vytváření podmínek pro ztotožňování se žáků s vhodnými vzorci chování odpovědnému k lidem a přírodě. V předmětu jsou integrovány myšlenky výchovy k udržitelnému rozvoji, resp. k udržitelnému životu, odpovědné spotřeby, cirkulární ekonomiky, environmentální a ekologické výchovy, globální výchovy, environmentální etiky a multikriteriálního hodnocení. Studenti budou také seznámeni s moderními výukovými metodami/metodikami, jako jsou např. transformativní učení, program Active Citizens, místně zakotvené učení či Global Storylines. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je naučit učitele, resp. budoucí učitele, odpovědně žít v reálném a proměnlivém světě a správné vzorce chování předávat žákům. V tomto předmětu jsou integrovány myšlenky výchovy k udržitelnému rozvoji, resp. k udržitelnému životu, odpovědné spotřeby, cirkulární ekonomiky, environmentální a ekologické výchovy, globální výchovy, environmentální etiky a multikriteriálního hodnocení. Studenti budou také seznámeni s moderními metodami, jako je např. transformativní učení nebo program Active Citizens nebo místně zakotvené učení či Global Storylines. Cílem předmětu je naučit učitele, resp. budoucí učitele, odpovědně žít v reálném a proměnlivém světě a správné vzorce chování předávat žákům. V tomto předmětu jsou integrovány myšlenky výchovy k udržitelnému rozvoji, resp. k udržitelnému životu, odpovědné spotřeby, cirkulární ekonomiky, environmentální a ekologické výchovy, globální výchovy, environmentální etiky a multikriteriálního hodnocení. Studenti budou také seznámeni s moderními metodami, jako je např. transformativní učení nebo program Active Citizens nebo místně zakotvené učení či Global Storylines. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
Bílek, M. a kol. (2019). Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí. Hradec Králové: PřF a PdF UHK, (v přípravě v rámci projektu CIVIS). Burns, H. (2018). Thematic Analysis: Transformative Sustainability Education. Journal of Transformative Education, 16(4), 277–279. Činčera, J., Jančaříková, K., Matějček, T., Šimonová, P. Bartoš, J., Lupač, M., & Broukalová, L. (2016). Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: BEZK; Masarykova univerzita; Agentura Koniklec, 207 s. Činčera, J. a kol. (2019). Celoškolní přístup. Metodický text pro studenty učitelství. Hradec Králové: PřF a PdF UHK, (v přípravě v rámci projektu CIVIS). Činčera, J. a kol. (2019). Participativní přístup. Metodický text pro studenty učitelství. Hradec Králové: PřF a PdF UHK, (v přípravě v rámci projektu CIVIS). Činčera, J. a kol. (2019). Komunitní přístup. Metodický text pro studenty učitelství. Hradec Králové: PřF a PdF UHK, (v přípravě v rámci projektu CIVIS). Činčera, J. a kol. (2019). Interdisciplinární přístup. Metodický text pro studenty učitelství. Hradec Králové: PřF a PdF UHK, (v přípravě v rámci projektu CIVIS). Jančaříková, K. (2012) Ekologie čtená podruhé. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Máchal, A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno : Rezekvítek, Lipka, 205 s. Mezirow, J. (2006). An overview of transformative learning. In P. Sutherland & J. Crowther (Eds.), Lifelong learning: Concepts and contexts. New York: Routledge, pp. 24-38. Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2019)
|
|
||
1. Potřeba udržitelnosti 2. Pilíře udržitelnosti 3. LOHAS 4. Udržitelná spotřeba 5. Udržitelná domácnost 6. Aplikace prvků udržitelnosti do školního prostředí. 7. Environmentální etika 8. Paradoxy ochrany přírody (invazní druhy apod.) 9. Cirkulární ekonomika 10. Transformativní učení 11. Active Citiziens 12. Místně zakotvené učení 13. Global Storylines Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
|
|
||
MOODLe: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8223 20 h přímé výuky formou interaktivní přednášky, na které se budou podílet pracovníci tří kateder (KBES, KCHDCH a Pedagogiky), obsahem nepřímé výuky bude samostudium studijních opor (viz doporučená literatura), shlédnutí videí a napsání eseje Vzdělávání pro život odpovědný k lidem a přírodě 2/LS 2/0 10H Z 4 PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. 120 1c Last update: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (27.09.2019)
|