|
|
|
||
The subject is focused on the presentation of complex explanatory motivational schemas enabling students to increase their comprehensibility of this complicated phenomena at school. The main aim is to inspire students using specific methods of pedagogical diagnostis and interventions to employ well-considered work with pupil´s motivation at school.
Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Blatný, M. (2010): Psychologie osobnosti. Praha, Grada. Csikszentmihalyi, M. (2017): Flow a práce. Praha, Portál. Hrabal, V., Man, F., Pavelková,I. (1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Maslow, A. H. (2021): Motivace a osobnost. Praha, Portál. Nakonečný, M. (1996): Motivace lidského chování. Praha, Academia. Pavelková, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018). Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, LXII/4, s. 350 -365. Pavelková, I., Kubíková, K., Boháčová, A. (2020): Strach a školní výkon. Pedagogika, 70/2, s. 139 – 156. Soukup, J. (2020): Motivační rozhovory v praxi. Praha, Portál. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšně splněného vědomostního testu, docházky (tolerance dvou absencí) a aktivní účasti na semináři. V případně nutnosti distanční výuky budou semináře zajištěny formou online setkání, případně bude též využito lms moodle. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie podpory učební motivace. Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb. Motivování žáků ve škole a v rodině. Atribuce a výkonová motivace. Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti. Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace. Motivační výcvik (re-atribuční trénink, koncepce "Původce - Pěšák", motivační rozhovory) Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (29.01.2022)
|