| 
 | 
 | 
| 
 | ||
| This optional course on law didactics embraces the principles of Street Law. In the course, students will learn how to teach law at secondary schools as well as at primary schools. The emphasis will also be placed on specific methods that are useful in teaching. The lecturer will share with students the methods of teaching that have been proved in practice. For example, in the course will be presented methods of teaching law through simulated court hearings. The future teachers of Civics will learn how to empower their students with the legal and civic knowledge, skills, and confidence to bring about positive change for themselves and others. Last update: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| V letním semestru akademického roku 2020/2021 bude předmět, nebude-li možné osobní setkání, veden pomocí ZOOM videokonference. Komunikace se studenty bude probíhat prostřednictvím SISu a Moodlu. Konkrétní link: https://cesnet.zoom.us/j/94435655365 ; Meeting ID: 944 3565 5365 Last update: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (26.02.2021)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Zápočet bude udělen na základě: 
 Last update: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Doporučená literatura 
 FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. Kolektiv autorů. Právo pro každého – učebnice „Právo pro každý den – Street Law“, Partners Czech, Praha 2001. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2004. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. SILBERMAN, Mel. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. URBAN, Michal. Efektivní strategie formování právního vědomí středoškolských studentů. Případy z praxe. Praha: Leges, 2013. URBAN, Michal. Prakticky orientované metody výuky – historie, přínosy, rizika. In KUKLÍK, Jan a kol. Metodologie praktických forem právního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013. URBAN, Michal. Street Law aneb Jak učit právo na středních školách. Materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013, 169 s. (dostupné na: http://ppp.prf.cuni.cz/…law_tisk.pdf). URBAN, Michal; FRIEDEL, Tomáš. Jak učit lidská práva na školách?. Praha: Právnická fakulta UK, 2013, 90 s. Last update: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Jeden ze studentských ohlasů na kurz: "Seminář právní didaktiky je jako jeden z mála seminářů v rámci ZSV opravdu velmi praktický. Přináší metody, triky a rady, které vycházely z praxe obou skvělých lektorů. Vyzkoušeli jsme si spoustu věcí na vlastní kůži. Jednalo se například o simulovaný soud a vytvoření ukázkové hodiny, při které jsme si vyzkoušeli poznatky, které jsme načerpali i v jiných předmětech, v nichž šlo jen o holou teorii.Námi vytvořené hodiny se zařidily do projektu streetlaw, který má opravdu smysl. Během všech seminářů panovala dobrá atmosféra. Konečně jsme měli prostor vyjádřit se k tomu, co nás tíží, s čím máme problémy v rámci studia i mimo něj. Ve své začínající pedagogické praxi čerpám tipy nejen v hodinách ZSV, ale i v jiných předmětech, které vyučuji. Proto chci doporučit tento kurs vám všem, protože byl velmi užitečný ve všech směrech." Ludmila Pekárková, absolventka kurzu Last update: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (17.02.2021)
                                
                                 | 

