|
|
|
||
Field Practice is composed of teaching observation and the reflection of lessons lead by the mentor of the practice at second level of Basic schools. The students prepare their own lessons which they carry out. Didactic preparation is compiled in writing as a thematic plan including the description of interactive methods which are relevant for the selected topic and which have been used during the lesson. Didactic outcomes from the field practice must be consistent with the required knowledge, skills and competencies according to the Framework Educational Programme. The outcome is reflected with the mentor. The student processes the practice portfolio which contains both the preparation and reflection, containing both the didactic evaluation and auto evaluation. The reflection is presented and discussed in reflective seminars following the practice. The seminar offers structured feedback on the carried-out lesson outcomes of the students at continuous field practice at secondary schools and helps processing of own teaching experience. The students analyse the subject matter of individual Social Science disciplines in preparations for the lessons. They compare the stated aims to the outcomes of the students at evaluation.
The students consult the troubles when teaching individual Social Science topics.
Last update: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
|
|
||
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (13.12.2020)
|
|
||
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. MOREE D. & Varianty (kol.). Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008. PETTY, G. : Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. Materiály Centra občanského vzdělávání dostupné na http://www.obcanskevzdelavani.cz/publikace
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova k občanství- NÚV Praha http://www.nuv.cz/t/metodicke-komentare CANFIELD, L; SICCONE, F.Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál 1998 CANFIELD, L; WELLS, H. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál 1995 CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál 1994 KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. KOTRBA, T., LACINA,L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. MIČIENKA, M..JIRÁK. J.: Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech, c2006. PIKE, G.; SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Praha: Portál 2000. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál 1997. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M.: Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Sylabus předmětu
Last update: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
|