|
|
|
||
The internship will acquaint students with the specific school environment and how it structures the demands on teachers. Students will go through situations of teaching art education first in the position of an observer (listening lessons), later in cooperation with a faculty teacher in the role of a teacher. The independent management of the lessons takes place in cooperation with the faculty teacher and in connection with his teaching plan. Students learn to build a lesson within a thematic unit so that they can verify their own teaching goals. The practice is focused primarily on developing and consolidating the basic skills needed for the preparation, self-management and effective reflection of lessons. During the internship, students keep a pedagogical diary, whose reflections together with the documentation of the internship are presented at the final exhibition.
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující připraví, realizuje a reflektuje výuku výtvarné výchovy na vybrané SŠ; didakticky transformuje vlastní téma. Studující při realizaci výuky aktivně reaguje na vzniklé situace, respktuje podmínky školy. Studující reflektuje vlastní výuku a představuje jí v rámci seminářů a závěrečné výstavy. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
A. Studující samostatně nebo v tandemu připraveně vyučuje 12 hodin B. Studující stráví ve škole pozorováním výuky nebo asistováním učiteli 12 hodin C. Studující stráví až 12 hodin individuálním nebo tandemovým rozborem a reflexí s PU nebo s vyučujícím D. Studující se účastní reflektivního semináře 12 hodin E. Další: příprava na výuku Příprava na zápočet, instalace výstavy zpracovávání reflektivního portfolia Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
zápočet - aktivní účast na seminářích realizace praxe v plném rozsahu prezentace, dokumentace a reflexe proběhlých praxí účast na společné výstavě Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující se aktivně seznámí s výukou výtvarné výchovy na gymnáziu nebo SŠ. Studující je schopen připravit, realizovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy na vybrané škole, při přípravě a realizaci respektuje podmínky školy. Studující je schopen aktivně reagovat na situace vzniklé ve výuce. Studující dbá ve své výuce na kvalitu přípravy a ukotvení výuky ve vzdělávací oblasti umění a kultura. Studující svou výuku promýšlí a plánuje jako dokončitelné celky (od motivačních částí až po reflexi a hodnocení) Studující v přípravě a výuce aktivně využívá didaktických a oborových poznatků z výtvarné výchovy. Studující pro plánování a realizaci výuky didakticky transformuje vlastní téma (možno využít téma diplomové práce). Studující dokumentuje a reflektuje svou praxi, tato dokumentace se stává součástí pedagogického porfolia. Studující představí výsledky své výuky na společné reflektivní výstavě. Při prezentaci, reflexi a dokumentaci praxe využívá studující odborného jazyka. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|