|
|
|
||
The internship will acquaint students with the form of teaching art education in a high school, grammar school or art school, which specifically structures the requirements for teachers. It is assumed that students demonstrate the ability of didactic transformation of the topic of their own thesis and on the basis of consultations and teachers and with the head of practice will prepare a comprehensive program. Students learn to build a lesson within a thematic unit so that they can verify their own teaching goals. The practice is focused primarily on developing and consolidating the set of skills that are needed to prepare, lead and effectively reflect the lessons and to formulate their own concept of the subject. Part of the practice is the acquisition of documentation of art activities and the course of lessons for the didactic part of the diploma thesis. Within the course, students further develop creative and open solutions to situations that pedagogical practice brings, they learn in a demanding environment of high school and field study to work with the results of their own work, to build on their own lessons. Students close the results of this practice with their pedagogical portfolio and lead to its final reflection. They are aware of and reflect on their ideas about the forms and content of art education, they aim to find the basics of their own concept of teaching. A total of 6 two-hour meetings will take place, in a block of four pre-internship and two post-internship meetings, in which attention will be paid to both the preparation for the internship and the didactic analysis of the lessons learned.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Studující připraví, realizuje a reflektuje výuku výtvarné výchovy na vybrané SŠ/ZUŠ, didakticky transformuje vybrané vlastní téma. Studující při realizaci výuky aktivně reaguje na vzniklé situace, respktuje podmínky školy. Studující reflektuje vlastní výuku a představuje jí v rámci seminářů a závěrečné výstavy. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
A. Studující samostatně nebo v tandemu připraveně vyučuje 24 hodin B. Studující stráví ve škole pozorováním výuky nebo asistováním učiteli 24 hodin C. Studující stráví až 24 hodin individuálním nebo tandemovým rozborem a reflexí s PU nebo s vyučujícím D. Studující se účastní reflektivního semináře 12 hodin E. Další: příprava na výuku Příprava na zápočet, instalace výstavy zpracovávání reflektivního portfolia Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
zápočet - aktivní účast na seminářích realizace praxe v plném rozsahu prezentace, dokumentace a reflexe proběhlých praxí účast na společné výstavě výsledků praxe Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Příklady vybraných školních vzdělávacích programů Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující se aktivně seznámí s výukou výtvarné výchovy na gymnáziu, SŠ nebo ZUŠ. Studující je schopen připravit, realizovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy na vybrané škole, při přípravě a realizaci respektuje podmínky školy. Studující je schopen aktivně reagovat na situace vzniklé ve výuce. Studující dbá ve své výuce na kvalitu přípravy a ukotvení výuky ve vzdělávací oblasti umění a kultura. Studující svou výuku promýšlí a plánuje jako dokončitelné celky (od motivačních částí až po reflexi a hodnocení) Studující v přípravě a výuce aktivně využívá didaktických a oborových poznatků z výtvarné výchovy. Studující pro plánování a realizaci výuky didakticky transformuje vlastní téma (možno využít téma diplomové práce). Studující dokumentuje a reflektuje svou praxi, tato dokumentace se stává součástí pedagogického porfolia. Studující představí výsledky své výuky na společné reflektivní výstavě. Při prezentaci, reflexi a dokumentaci praxe využívá studující odborného jazyka. Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|