|
|
|
||
The course focuses more on the student's individual project in the field of spatial and object and action creation. It assumes that the student has some proven experience from previous studies and can therefore continuously follow up on his previous art research. Students have the opportunity to verify their own ability to perceive and artistically grasp a specific real space, instead of a work that is part of a public or potential gallery space. In this way, they can confront their own artistic contribution with a specific situation in space in a constant dynamic of changes and a number of meanings and contexts. The course focuses on the more independent creative work of the emerging future teacher as a personality who can transform artistic thinking into pedagogical practice. The course connects the components of the act of creation and presentation of creative procedures and the final solution of the project. The aim of the course is to deepen and cultivate knowledge in the field of spatial, object-oriented creation as a means for a systemic part of complex preparation of students for teaching art education. The aim is to deepen the creative components of the personality, to develop practical and theoretical knowledge, the ability to think critically in the context of the contemporary art scene, to find one's own expression and to orient oneself in the field of contemporary art. The aim is also to be able to find your own solution to the concept on the currently assigned topic within the semester realized by an adequate artistic grasp in a given time and space. Another important goal of the course is to cultivate the ability to present their artistic attitudes in communication with the audience as a training for creative progress in the pedagogical environment.
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta 86,0 Odpovídající množství kreditů 3 Přidělené kredity 3 Zakončení Z
Přímá výuka Přednášky: 0 Cvičení: 2 Praxe: 0
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 25 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 0 hodin Příprava na zápočet 10 hodin Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (29.06.2021)
|
|
||
Zápočet. Výstupem předmětu je artefakt, výtvarné dílo vytvořené na základě aktuálně vyhlášeného tématu. Forma prezentace se zrealizuje formou společné výstavy. Aktivní komunikace s vyučujícím a spolužáky ve skupině týkající se tématu za účelem průběžné zpětné vazby k tvůrčím postupům a etapám práce na řešení vlastního tématu. V tomto ohledu je nutná účast na seminářích a vynášení vlastních příspěvků do diskuse. Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
SCHULTZ NORBERG, C., Genius Loci. Odeon. Praha 1994. ISBN 80-207-0241-5 MERLEAU-PONTY, Maurice a Stéphanie MÉNASÉ. Svět vnímání. Praha: OIKOYMENH, 2008. Oikúmené (OIKOYMENH). ISBN 978-60-7298-287-5. PATOČKA, Jan, KOUBA, Pavel a Ivan CHVATÍK, ed. Přirozený svět jako filosofický problém. 3. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1992. Orientace (Československý spisovatel). ISBN 80-202-0365-6. ZUIDERVAART, Lambert a Ludvík HLAVÁČEK. Umění a sociální transformace: pravda, autonomie a společenské makrostruktury. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2015. ISBN 978-80-7414-979-5. CHALUPECKÝ, J. Nové umění v Čechách: Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994. ISBN 80-85787–4 Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (28.01.2024)
|