Videoclub - Development of Didactics Knowledge - OPNV3V003C
|
|
|
||
The course is focused on the development of students' professional vision through the analysis of video lessons. These are either art lessons taught by another teacher or lessons that students plan and implement themselves. Watching videos allows you to focus on learning situations in their complexity. Through the framework used, it allows students to focus on the essential content aspects of teaching such as the aim of teaching, curriculum, meaning creation, communication in class, etc. The video club is based on teaching practice, and is a suitable extension of students' practice. It is reflective, focused on discussion and cooperation.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 3 hodiny Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin Příprava na zápočet 10 hodin Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|
|
||
zápočet udělený na základě průběžně odevzdané práce Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|
|
||
KITZBERGEROVÁ, L. (2014) didaktika výtvarné výchovy. Praha: Pedagogická fakulta NOVOTNÁ, M. (2019) Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy? Praha: Výtvarná výchova 59(1-2), s. 30-47 VONDROVÁ, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers´development. Praha: Karolinum Press Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|