|
|
|
||
The course introduces the theory and practice of the use of general ethics, helps in understanding ethical thinking and decision-making, refining one's own value attitudes. It acquaints students with basic ethical issues in the field of management and education. It develops students' ability to start, decide and argue from the positions of basic ethical principles.
Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je:
- osvojení základních etických paradigmat, směrů a hledisek, utvářejících kontinuitu morality západní kultury, - kultivace kritického názoru na názoru na rozmanitá pojetí morálky, s nimiž pracuje, - získání základní obeznámenosti s náležitostmi kritické práce s morálními soudy, - získání základního vhledu do obecných metodologických předpokladů etického myšlení v dějinách i současnosti. Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Zápočet Skupinová seminární práce Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura: ANZENBACHER, A. Úvod do etiky. Praha: Academia, 2001. 292 s. ISBN 80-200-0917-5. PELCOVÁ, N. a I. SEMRÁDOVÁ. Fenomén výchovy a etika učitelského povolání. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2652-9. SLÁMEČKA, V. Manažerská etika: vysokoškolská učebnice. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-01-05005-7. HENRIKSEN, J.O., VETLESEN, A.J. Blízké a vzdálené. Praha: Podané ruce, 2000. ISBN 80-858-3485-5. Doporučená literatura: DOROTÍKOVÁ, S. Profesní etika v učitelství. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-102-8. Hartmann, N. Struktura etického fenoménu. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0970-1. JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2003. 223 s. ISBN 80-725-4329-6. KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0. PETERS, R. S. Ethics and Education. 4. rozšířené. Oxford: Alden & Mowbray, 2015. ISBN 978-1-138-89041-1. ŠMAJS, J., BINKA, B. a I. ROLNÝ. Etika, ekonomika, příroda. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4293-9. Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Hlavní témata předmětu: 1. Kořeny etiky 2. Etické principy 3. Členění etiky 4. Současná etická dilemata 5. Koncept vzdělávání a etika 6. Vzdělávání a sociální kontrola 7. Ospravedlňování ve vzdělávání 8. Aspekty rovnosti ve vzdělávání 9. Zohledňování zájmů 10. Respektování a koncept člověka/osobnosti 11. Etika řízení, manažerská etika 12. Společenská a sociální odpovědnost Last update: Dostálová Vladimíra, Mgr., Ph.D. (26.01.2024)
|