|
|
|
||
The course is intended for students of TVS and provides information on the possibility of including collective non-traditional sports games in the teaching of physical education at all levels of schools. It introduces students to the technique and methodology of practicing individual game activities, their chains and game combinations. Everything is aimed at use in school physical education. The game actions of the individual, game combinations and game systems are practically demonstrated to the students and their use in training and in matches is explained. Practical instruction covers the following non-traditional sports games: ringo, indiaca, streetball, korfball, tchoukball, bumbácball,spikeball, kanjam, kubb, mölkky.
Last update: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Studující získají rozšířující znalosti a dovednosti pro individuální i týmové netradiční hry. Last update: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast na hodině (80%) - akceptuje se 1 absence. Last update: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
BOMPA, TO. Periodization: theory and methodology of training. Champaign: Human Kinetics, 1999. ISBN: 978-0736074834. BOMPA, T.O. Total training for youth champions. Champaign: Human Kinetics, 2000. ISBN: 978-0736002127. KYSEL, J. Florbal. Praha: Grada, 2010. ISBN: 80-247-3615-0. RŮŽIČKA I. a kol. Netradiční sportovní hry. Praha: Portál, 2013. ISBN: 978-80-262-0337-7. PSOTTA, R.; VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009. ISBN: 978-80-246-1694-0. TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0875-2. SKRUŽNÝ, Z. Florbal. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0383-1. TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry II. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330. THOMAS, J. R.; NELSON, J. K. Research methods in physical activity. Champaign: Human Kinetics, 2005. ISBN 0-7360-5620-3. WILSON, J. Inverting the pyramid. Prague: Orion, 2018. ISBN 9781474609296. Last update: Chalupová Veronika, Mgr. (09.01.2024)
|
|
||
Last update: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Studující aplikuje optimální technické provedení herních činností jednotlivce, vyhodnocuje vzniklé herní situace a reaguje na ně v souhře s týmem, rozvíjí herní kreativitu a spolupráci. Studující zvládá základní technicko-taktické činnosti hry, aplikuje je v průběhu utkání a aktivně reaguje na měnící se situace v poli, posiluje kondiční i koordinační schopnosti. Studující uplatňuje pravidla a principy fair play, využívá technické dovednosti při střelbě a obraně, hodnotí herní situace a volí vhodné řešení v rámci týmové strategie. Studující aplikuje základní útočné i obranné herní činnosti, respektuje princip smíšených týmů, vyhodnocuje herní situace a podporuje spolupráci v kolektivní hře. Studující osvojuje základní individuální dovednosti (dribling, střelba, přihrávka), uplatňuje je v utkání, analyzuje herní situace a rozhoduje se podle aktuální herní strategie. Studující zvládá herní dovednosti specifické pro jednotlivé hry, aplikuje je v praxi, přizpůsobuje svou činnost dynamice hry a rozvíjí schopnost týmové spolupráce i soutěživosti. Last update: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|