|
|
|
||
The aim of the compulsory professional practice in the study programme of special pedagogy is to consolidate the pedagogical, psychological, and especially professional special pedagogical knowledge and didactic skills of students by verifying their practical application. The compulsory subjects of professional practice are included in all years of the Master's degree programme so that their focus enables the systematic development of student's competences in the field of special pedagogy and didactics of teaching in a special primary school. The content of the individual courses of professional practice is interrelated with the courses of the profiling foundation, which allows, in accordance with the philosophy of the entire programme, to systematically apply the acquired knowledge and skills in relation to the specifics in the education of individual age groups of clients (early childhood, preschool, school age, adulthood and seniors). Emphasis is placed on the gradual increase of demands on students in practical activities and a close link to the graduate profile. Students' activities are continuously reflected. The Professional Practice Portfolio is used as an evaluation tool for formative assessment. The culmination of the professional practice is the course Coherent Practice, included in the last semester of the study.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující posoudí a zhodnotí speciálně pedagogickou podporu u dětí raného a předškolního věku na odborných pracovištích Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · cvičení/praxe 48 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 30 hodin · zpracování reflektivních úkolů a příprava na praxi 32 hodin Příprava na zápočet: 10 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Student se účastní oborové praxe v plném rozsahu, odevzdá podklady pro závěrečnou reflexi do MOODLE. Aktivní účast na závěrečné reflexi. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Bartoňová M., Květoňová L. Hádková K., Vítková M. a kol. Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v raném a předškolním věku v mezioborovém kontextu – teorie, výzkum a praxe. Praha, Karolinum, 2024, BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018. Katalogy podpůrných opatření dle nejnovější aktualizace Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Odborná praxe I je zaměřena na praktickou aplikaci speciálněpedagogických dovedností ve vztahu k edukačním specifikům raného a předškolního věku. Praxe probíhá na vybraných pracovištích (centra rané péče, mateřské školy, diagnostická centra apod.) pod supervizí garanta oborové praxe. Je organizována jako průběžná. Každý student se seznámí s konkrétním zařízením jako s organizací, získá základní představu o jeho fungování, aktivitách při diagnostice a podpoře klientů. V rámci praxe student sleduje působení speciálních pedagogů, kooperuje s nimi, rozvíjí své praktické dovednosti v oblasti speciálně pedagogické diagnostiky, aktivně se podílí na rehabilitačním a edukačním procesu. Student zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe (resp. Portfolio odborné praxe). Své působení, závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující zhodnotí realizované možnosti speciálně pedagogické podpory dětí v raném a předškolním věku ve vybraných zařízeních Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|